לנגוצקי וח"כ שי בהצעת חוק: להגביל דיווחי השותפויות לבורסה

ההצעה, לדברי ח"כ שי והגיאולוג יוזם קידוחי 'תמר ו'דלית', תשים "סוף לאנדרלמוסיה הבורסאית המלווה את תעשיית חיפושי הנפט והגז"

"סוף לאנדרלמוסיה הבורסאית המלווה את תעשיית חיפושי הנפט והגז" - כך מגדירים ח"כ נחמן שי (קדימה) והגיאולוג יוסי לנגוצקי, יוזם קידוחי 'תמר' ו'דלית', את הצעת החוק החדשה שיזמו.

על פי ההצעה, שותפויות חיפושי הנפט והגז יוכלו לדווח לבורסה ולתקשורת רק על התקדמות משמעותית בתהליכי הקידוחים ובמציאת הנפט או הגז. "כך ניתן יהיה למנוע מצב של דיווחים מוקדמים מדי, המביאים לדרישה מוגברת של המניה וכתוצאה מכך להעלאה בלתי ריאלית במחירה", כותבים שי ולנגוצקי.

עוד נכתב בהודעה הנלווית להצעה: "בסופו של דבר, כשהקידוחים מעלים חרס כפי שקרה לא אחת, מחיר המניה צונח פתאומית והמשקיעים מפסידים כספים רבים. הצעת החוק קובעת את רשימת השלבים שאותם תהיה החברה רשאית לדווח לציבור. מדובר בשלבים קריטיים ובצמתים משמעותיים בהליך הקידוח וההפקה. כך ניתן יהיה למנוע את המצב שבו הציבור מיודע על שלבים שאינם מבטיחים הפקת נפט וגז בכמות מסחרית".

הצעת החוק, עפ"י שי ולנגוצקי, נועדה להגן "על המשקיע הבינוני והקטן, שאינו בקיא בתהליך הפקת נפט וגז". לדבריהם, היא תמנע את ה"קפיצה" המלאכותית והבלתי הגיונית במחיר המניה ותביא לידיעת הציבור רק את השלבים שבאמת מבשרים על התקדמות משמעותית או עיכוב קריטי במיזם.

רק בשבוע שעבר הואשם לנגוצקי ע"י גורם בשוק הנפט, שאמר ל"גלובס": "מישהו מפעיל את יוסי לנגוצקי נגד גבעות; הוא אינטרסנט גדול". בתגובה אמר לנגוצקי ל"גלובס": "אני לא עובד עבור חברת ציון נפט וגז או עבור כל חברה אחרת. איש אינו מפעיל אותי נגד גבעות עולם. זו השמצה פרועה שמעוררת בי שאט נפש".