גיא-רון וחבריו אישרו: ראש לשכת עוה"ד יקבל שכר והחזר הוצאות

רוב חברי הוועד המרכזי בלשכה תמכו בסעיפים המרכזיים של הרפורמה שמקדם גיא-רון ■ עם זאת, סיכויי הרפורמה לזכות בתמיכת השר נאמן ולעבור את הליכי החקיקה הדרושים הם אפסיים

ראש לשכת עורכי הדין יזכה לשכר חודשי בסך עשרות אלפי שקלים בתוספת החזרי הוצאות - כך החליטו חברי הוועד המרכזי של הלשכה.

בעקבות לחצים כבדים שהפעיל ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, על חברי סיעתו, תמכו רוב חברי הוועד המרכזי בסעיפים המרכזיים של הרפורמה המבנית בלשכה, שאותה מקדם גיא-רון בשיתוף ממלא-מקומו, עו"ד משה וינברג.

עם זאת, יוזמתו של גיא-רון להעביר את בחירת נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים מהמועצה הארצית לידי הוועד המרכזי, שאת חבריו הוא עצמו ייבחר - נפלה.

אף שהצבעתם של 17 חברי הוועד המרכזי על סעיפי הרפורמה הסתיימה אתמול (א') בשעות הצהריים, פרסום התוצאות עוכב במשך יותר מ-24 שעות.

על-פי הצבעת חברי הוועד המרכזי, אושרה גם ההצעה לשנות את מבנה הוועד המרכזי, כך שאת 11 מחבריו יבחר ראש הלשכה עצמו מבין חברי המועצה הארצית, ו-5 נציגי המחוזות ייבחרו על-ידי המחוזות עצמם, בהסכמת ראש הלשכה.

עוד הוחלט לשנות את כללי הקוורום (מינימום משתתפים) בישיבות הוועד המרכזי והמועצה הארצית, ולהפחית את מספר החברים שנוכחותם דרושה כדי לקיים דיונים והצבעות; להעביר את מועד הבחירות ללשכה, המתקיימות כיום בכל 4 שנים בחודשי הקיץ, לחודש פברואר; לאפשר לראש הלשכה להקים "קבינט" ובו 4 מחברי הוועד המרכזי, שישמש מינהלת ללשכה; ולקצץ בסמכויותיהם של המחוזות בלשכה, כך שהגופים הארציים יהפכו ריכוזיים יותר. ההמלצה לצרף את העיר אילת למחוז תל-אביב לא אושרה.

בימים האחרונים הפעיל גיא-רון לחצים כבדים על חבריו לקואליציה בלשכה, כדי לוודא כי הצעת הרפורמה, שנחשפה לראשונה ב"גלובס" בשבוע שעבר, תאושר.

עם זאת, סיכוייה של הרפורמה לעבור, לזכות בתמיכת שר המשפטים יעקב נאמן ולעבור את הליכי החקיקה הדרושים בכנסת - הם אפסיים.

משמעותה העיקרית של החלטת הוועד המרכזי באשר לסעיפי הרפורמה היא הצהרתית, והיא תשמש כל אחד מהמתמודדים בבחירות לראשות הלשכה, שיתקיימו בחודש יוני 2011, במסגרת מערכת הבחירות.

עו"ד וינברג מסר כי "מטרת ההמלצות היא להתאים את הלשכה לשרת סדר גודל של 50 אלף עורכי דין. הדו"ח מתייחס לכשלים שהתגלו בתפקוד השוטף של הלשכה במשך השנים, תוך השוואה לארגונים מקבילים. החלטת הוועד המרכזי היא רק תחילת הדרך, וההמלצות יועברו לגופים הרלבנטיים ליישום חקיקתי".