פרויקט "אסותא": מי הרוויח 15% תוך חצי שנה על דירת 4 חד'?

דירת 4 חדרים בשטח של 130 מ"ר ומרפסת של 14 מ"ר באחת הקומות הגבוהות, שנרכשה במארס ב-5.1 מ' ש', נמכרה לאחרונה על ידי אחד מחברי הקבוצה המקוריים ב-5.85 מ' ש'

קבוצת הרכישה שמארגנת חברת "העיר החדשה", שבשליטת איש העסקים דרור הלוי, ממשיכה לככב בכותרות. לצד שר הביטחון אהוד ברק ואנשי עסקים ועורכי דין מהשורה הראשונה בארץ, לרבות מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, ומנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, שהצטרפו השנה לקבוצת הרכישה, ישנם רוכשים שמנסים "לעשות סיבוב" על הדירות בפרויקט.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים רוכש אחד בפרויקט מכר את הזכויות לדירתו - בטרם מומשה האופציה לרכישת הקרקע, שלא לדבר על התחלת הבנייה.

דירת 4 חדרים בשטח של 130 מ"ר ומרפסת של 14 מ"ר באחת הקומות הגבוהות, שנרכשה במארס ב-5.1 מיליון שקל, נמכרה לאחרונה על ידי אחד מחברי הקבוצה המקוריים ב-5.85 מיליון שקל, תשואה של כ-15%; דירת 3 חדרים בשטח של 93 מ"ר נטו שנרכשה ב-3.4 מיליון שקל, נמכרה ב-4.05 מיליון שקל, תשואה של כ-19%.

כזכור, לפני כשבוע, הודיעה החברה כי 17 מתוך 158 הדירות בפרויקט יוצאו לשיווק חוזר ב-25 אלף שקל למ"ר עד 30 אלף שקל למ"ר, מחירים גבוהים בכ-7% מהמחירים המקוריים, כתוצאה מהסכם פשרה כספי לפיצוי דיירי האזור, על מנת שיסירו עתירה כנגד הפרויקט. בין הדירות שמוצעות למכירה: דירת 3 חדרים בשטח 106 מ"ר נטו באחד מצמד המגדלים שבמתחם תעלה 2.69 מיליון שקל; דירת גן בת 3 חדרים בשטח של 88 מ"ר נטו וגינה בבניין לשימור תעלה 2.74 מיליון.

כזכור, בעלי המגרש לבניית הפרויקט, קבוצה בראשות בוימלגרין קפיטל של שעיה בוימלגרין וכן איש העסקים חן למדן, העניקה לעיר החדשה הארכה למימוש האופציה על הקרקע עד לסוף אוקטובר, ובתוספת מחיר.

‏דובר חברת "העיר החדשה" אמר בהתייחסו לגבי מחירי הדירות שנמכרו על ידי חברי הקבוצה לאחרונה: "המחירים בהם משווקות הדירות היו מראש נמוכים בכ-30% ממחירן הריאלי. באופן טבעי, ובשל הביקושים מחירי הדירות עלו. ל'עיר החדשה' אין קשר לעסקאות הללו והיא לא שינתה את המחירים".