איזי כהן לנתניהו: הורה לאוצר לשוב למו"מ על הרכבת הקלה

"קיבלנו בהלם את ההחלטה לבטל את ההסכם מבלי להתחשב במאות מיליוני השקלים ש-MTS כבר השקיעה בו"

יו"ר אפריקה ישראל , איזי כהן, ראש קבוצת MTS (זכיינית הקו האדום של הרכבת הקלה בתל-אביב) וסגן יו"ר הקבוצה קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות למשרד האוצר לחזור באופן מיידי לשולחן הדיונים עמם.

"קיבלנו בהלם את ההחלטה לבטל את ההסכם מבלי להתחשב במאות מיליוני השקלים ש-MTS כבר השקיעה בו", כותבים כהן וסגנו, מוסלום יאקיסן מסימנס. בקבוצת MTS שותפות בחלקים שווים אפריקה ישראל, סימנס, אגד, CCECC הסינית וסוארז דה קושטה הפורטוגלית.

כהן ויאקיסן מסתמכים על הפרסום ב"גלובס" בדבר מחלוקות פנימיות באוצר לגבי יכולתה של נ.ת.ע לבצע את הפרויקט וכותבים לנתניהו כי "המדינה חוששת ובצדק לדעתנו, כי היה והפרויקט יבוצע ישירות על-ידה תגדל עלות הפרויקט באופן משמעותי ולוח הזמנים לביצועו יגלוש מהותית מזה שתוכנן על-ידי MTS. השקפה זו מתחזקת בעקבות הפרסומים האחרונים לפיהם משאד האוצר מודאג מהעובדה שלחברת נ.ת.ע אין את המשאבים הניהוליים הדרושים כדי לנהל מגה-פרויקט מורכב שכזה".

במכתב מאשימים ראשי MTS בפעם הראשונה בפומבי את המדינה כי היא זו שהפרה את הסכם הזיכיון - כאשר ביטלה את ההסכם באופן חד-צדדי. הוועדה הממונה על הפרויקט, בראשות סגן החשב הכללי באוצר גיל שבתאי, הודיעה לנ.ת.ע לפני כחודשיים על ביטול הסכם הזיכיון עמה, בנימוק של הפרות קשות ומצטברות של ההסכם ממאי 2007 ובעיקר אי השלמת הסגירה הפיננסית במועד שנקבע בהסכם, מאי 2008. MTS טוענת כי משבר האשראי העולמי הביא להקפאת מירוץ הזמן להשלמת הסגירה.

זה בלתי מובן לחלוטין", מסכמים השניים, "שהמדינה החליטה לבטל את הסכם הזיכיון במקום ליישר את ההדורים עם MTS".