עיני מפעיל התותחים: המורים יצטרפו לכל שביתות ההסתדרות

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה כאות הזדהות עם מאבק ההסתדרות לתוספות שכר במגזר הציבורי ■ הברית האסטרטגית מחזקת את חזונו של עיני "להחזיר עטרה ליושנה"

הברית האסטרטגית שכרת ביוני האחרון יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, עם הסתדרות המורים בראשות יוסי וסרמן, מוכיחה היום עד כמה היא מחזקת את כוחה של ההסתדרות: וסרמן הודיע היום כי הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה כ"אות הזדהות" עם המאבק של ההסתדרות הכללית לתוספות שכר במגזר הציבורי. המשמעות: אם עופר עיני יחליט להפעיל את סכסוך העבודה עליו הכריז בשבוע שעבר, גם המורים בבתי הספר היסודיים וחלק גדול מהמורים בחטיבות הביניים, יצטרפו לשביתה הזאת.

עד 1997 הסתדרות המורים הייתה חלק בלתי נפרד כמעט מההסתדרות הכללית, אולם אז החליטו המורים לנטוש את ההסתדרות הכללית בשל מחלוקות כספיות, וגם בשל מצבה העגום באותה עת של ההסתדרות הכללית. מאז שנכנס לתפקידו בפברואר האחרון יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, הוא שקד על הסכם שיבטיח את העצמאות של כל אחד מהארגונים, יחד עם שיתוף פעולה אסטרטגי לטובת האינטרס של שני הצדדים. ההסכם הזה חיזק גם את החזון של עופר עיני "להחזיר עטרה ליושנה", כלומר להחזיר את ההסתדרות לימיה החזקים של שנות השבעים.

"להסתדרות המורים יש אינטרס עליון בהצלחתה של ההסתדרות הכללית להשיג למגזר הציבורי תוספת שכר גבוהה ככל האפשר", הסביר היום יוסי וסרמן. "כל תוספת שכר שתושג בגין מו"מ זה בין ההסתדרות הכללית לבין המדינה, תחול גם על ציבור עובדי ההוראה". כזכור, ההסתדרות דורשת עבור עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר של 10.5% על פני שלוש שנים, ואילו במשרד האוצר מוכנים באופן רשמי לתוספת צנועה מאוד של 1.5%. באוצר הבהירו כי יסכימו לתוספת שכר מכובדת אם ההסתדרות תסכים לשינוי כלשהו באופן ההעסקה של עובדי המגזר כך שהשירות לאזרחים ישתפר, אולם בהסתדרות התנגדו לטענת האוצר.

האיום בשביתה מצד המורים מחזק כעת את כושר המיקוח של ההסתדרות, כאשר שביתה של בתי הספר היסודיים פוגעת לא רק בתלמידים אלא גם בהורים - והמשמעות היא פגיעה במשק.