ב-3 חודשי הקיץ הצילה "לקט ישראל" 797 טון של פירות וירקות

בין היבולים שניצלו מהשמדה: בצל, עגבניות, אבטיח, תפוחים, אגסים, מנגו ועוד - כולם חולקו לרווחת אלפי נזקקים ברחבי הארץ ■ "השנה נכנסו לעזה 500 משאיות של פירות וירקות"

במהלך חודשי הקיץ השנה - יולי, אוגוסט וספטמבר הציל ארגון "לקט ישראל" 797 טון של פירות וירקות ברחבי הארץ. בין היבולים שניצלו מהשמדה: בצל, עגבניות, אבטיח, תפוחים, אגסים, מנגו ועוד - כולם חולקו לרווחת אלפי נזקקים ברחבי הארץ.

ב"לקט ישראל" מציינים כי בגלל ההבשלה המהירה של התפוחים ליקטו השנה כמות גדולה של תפוחים. לצורך השוואה, במהלך חודשים אלו שנה שעברה - ליקטו המתנדבים של הארגון 728 טון של פירות ירקות.

לדברי גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל" "העלייה בכמות היבול אותו ליקטנו קשורה להשקעה משמעותית של הארגון במשאבים בפרויקט לקט". בנוסף ציין כי "עליית מחירי הפירות והירקות השנה פגעו גם בנו. כשמחירי הפירות והירקות עלו כל כך, לחקלאים השתלם השנה לשווק פירות וירקות מסוג ב' ו-ג' - הם מכרו אותם במחיר של סוג א' מלפני שנה. תופעה נוספת חדשה הקיץ אליה נחשפנו היא עלייה משמעותית בכמות הפירות והירקות ששווקו לעזה - לפני שנה נכנסו 60 משאיות לעזה, בעוד השנה נכנסו 500 משאיות של פירות וירקות מסוג ב'ו-ג'".

ב"לקט ישראל" לא מבקשים מחקלאים תרומות של פירות וירקות אותם הם יכולים לשווק - אלא "מצילים" יבול שהם עומדים להשמיד רגע לפני השמדתו. במהלך כל השנה נמצאת העמותה בקשר שוטף מול חקלאים ובתי אריזה - כשהחקלאי מחליט לא לקטוף את היבול, ממגוון סיבות כגון מחירים נמוכים בשוק, אי עמידה בקריטריונים הנוקשים לייצוא ועוד, מגיעים "לקט ישראל" לשטח עם פועלות מקצועיות וציוד נלווה על מנת לקטוף את היבול אותו מעוניין החקלאי להשמיד.

הקטיף נעשה בחינם, החקלאי אינו משלם דבר, ואת כל היבול מעבירים תוך 48 שעות לכ-250 עמותות לנזקקים בארץ בעזרת המערך הלוגיסטי של הארגון. התוצאה - החקלאי חוסך את עלות השמדת היבול ואלפי נזקקים ברחבי הארץ ניזונים מפירות וירקות טריים ואיכותיים אותם אין באפשרותם לקנות.