בדרך לשת"פ? מגעים בין אנשי רשת ובכירים ב"ידיעות אחרונות"

במסגרת המגעים נידון שיתוף-פעולה בתחום התחקירים בין התוכנית החדשה ברשת של רינו צרור ובין המוסף "7 ימים"

האם זכיינית ערוץ 2 רשת בדרכה לשיתוף-פעולה בנושאי תוכן עם "ידיעות אחרונות"? ל"גלובס" נודע כי באחרונה התקיימה פגישה בין בכירים בעיתון ונציגי תוכנית התחקירים המתהווה ברשת אותה יערוך העיתונאי רינו צרור.

במסגרת הפגישה נידון שיתוף-פעולה בתחום התחקירים בין התוכנית החדשה ובין המוסף המרכזי של העיתון, "7 ימים".

רשת מתכננת להעלות בחודשים הקרובים את תוכנית התחקירים שיערוך צרור ויפיק רם לנדס, במסדרת "קודה הפקות". ברשת משתדלים לשמור על מעטה חשאיות סביב התוכנית, אשר אמורה לעסוק בתופעות חברתיות רחבות הנוגעות לציבור הישראלי, ולא בהכרח באירועים פרטניים על מעשה שחיתות כזה או אחר.

התוכנית עשויה, על-פי גורמים, להחזיק באופי של "60 דקות" האמריקנית עם מגישים וכתבים שונים, ובאחרונה גייסה רשת את העיתונאית לינוי בר-גפן לאייש את אחת ממשרות צוות המנחים. בר-גפן עזבה בשל כך את תוכניתה "מה קורה" בזכיינית המתחרה, קשת.

החבירה לרשת עשויה להתפרש גם כחלק מהעוינות בין "ידיעות אחרונות" לזכיינית השנייה, קשת.

יריבות זו באה לידי ביטוי בחודשים האחרונים, עם הימנעות על-פי רוב של עיתוני קבוצת "ידיעות" בסיקור תוכניותיה של הזכיינית וזרועותיה. קשת מבחינתה קיבלה חסות באחת מתוכניות הדגל שלה מהעיתון "ישראל היום".

יש לציין כי עד כה נוקט "ידיעות אחרונות" במדיניות של הימנעות משימוש במסך הטלוויזיה או בכלי תקשורת שלא מהקבוצה. עיתונאיו אינם מרבים להתראיין או לנקוט בשיתופי-פעולה.

על כן, אם אכן יצא שיתוף-הפעולה אל הפועל, מדובר בשינוי תפיסה עבור העיתון.

מרשת נמסר בתגובה לידיעה: "איננו מגיבים על תוכניות בפיתוח".

תגובת "ידיעות אחרונות" לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.