פותחת חזית מול גלגלצ? רשת ג' מצמצמת את זמן הדיבור

תחנת המוזיקה העברית של קול ישראל תשדר יותר מוזיקה ברצף ■ הופסקה העסקת המגישים סי היימן ואסף אשתר ■ ערוץ 1 יעלה תוכנית חדשה עם עינת שרוף

רשת ג', תחנת המוזיקה העברית של קול ישראל, תגדיל את השעות שבהן יושמעו בעיקר קטעי מוזיקה ברצף. ל"גלובס" נודע כי התחנה החלה בימים אלה בצמצום שעות המלל בתחנה, מתוך מגמה להגדיל משמעותית את הזמן הניתן לשירים בתחנה, שמשמיעה שירים ישראליים בלבד.

מתוך מגמה זו הוחלט לשחרר מעבודתם שניים ממגישי התחנה בשנה וחצי האחרונות - הזמרת סי היימן והשחקן אסף אשתר. השניים, שהגישו בצהריים את התוכנית "ציפורי שיר", קיבלו הודעה על הפסקת עבודתם, וכעת במשבצת השידור שפינו תושמע מוזיקה ברצף.

על-פי ההערכה, בקרוב תימשך המגמה במשבצות אחרות של הרשת, בעיקר באלה שאותן מובילים שדרים שהם עובדים חיצוניים של התחנה, אשר הפסקת עבודתם גם חוסכת משאבים.

יריבתה הגדולה ביותר של רשת ג' על הסקאלה היא תחנת גלגלצ של גלי צה"ל, אשר משדרת בעיקר מוזיקה ונמנעת לרוב מהשתתפות ערה מדי של שדרים.

על-פי סקר TGI האחרון שפורסם, גלגלצ היא התחנה אליה נחשף הציבור הגדול ביותר (27.2% חשיפה), חרף ירידה בהאזנה אליה. רשת ג', לעומתה, נהנית מחשיפה של 11.8%.

בתחנת רשת ג', בראשות נועם גילאור, צפויים שינויים נוספים בעתיד, ועל-פי ההערכה, מתוך מגמת צמצום גם תגדל כמות השדרים אשר גם יערכו את תוכניותיהם.

אריה שקד, מנהל קול ישראל, מסר כי "ברשת ג' מרעננים את לוח השידורים מדי פעם, ובתוך כך את המגישים שבאו לשדר לתקופה מוגבלת".

עוד בענייני זמר עברי -ערוץ 1 עומד להעלות תוכנית חדשה בהגשתה של אשת השירה בציבור עינת שרוף. הערוץ הזמין לפחות 12 תוכניות בנות שעה של שרוף, והתוכנית, שאושרה בוועדת הטלוויזיה, צפויה להעלות במסגרת לוח השידורים החדש.

באשר לעניין זה נמסר מרשות השידור: "איננו נוהגים לפרסם פרטים על תוכניות הנמצאות בשלבי פיתוח".