מחפשים בבינג. ההסכם הראשוני עם פייסבוק נחתם לפני 4 שנים

פייסבוק ומיקרוסופט מעמיקות את השת"פ דרך מנוע החיפוש בינג

מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג, החל להציג למשתמשיו בארה"ב אילו מסעדות ומוצרים חבריהם ברשת החברתית פייסבוק אהבו, בצעד המעמיק את שיתוף הפעולה בין שתי החברות. שיתוף פעולה זה מעוגן בהסכם שנחתם לפני ארבע שנים ונועד לחזק את מעמדן בתחרות מול מתחרתן המשותפת, גוגל.

המהלך, עליו הודיעו נציגי פייסבוק ומיקרוסופט אתמול (ד'), עשוי לשפר את חוויית החיפוש המקוון בבינג, בשל התבססותן של תוצאות החיפוש על דעותיהם וטעמם האישי של אנשים המקורבים לגולש, בניגוד להתבססות על טעם ההמון או על אלגוריתמים שפותחו כדי לנחש את ערכו של תוכן אינטרנטי.

"זהו החיפוש החברתי עליו כתבתי ולו חיכיתי כבר כמה שנים", אמרה שרלין לי, אנליסטית של אלטימטר. בינג, מנוע החיפוש השלישי במידת הפופולריות שלו בארה"ב לאחר גוגל ויאהו, הוא המשתמש הגדול ביותר בשירות Instant Personalization שמציעה פייסבוק, ובמסגרתו מיודעים אתרים שותפים לה כאשר משתמשים רשומים ברשת החברתית גולשים אליהם.

כך, כאשר אחד מ-500 מיליון המשתמשים הרשומים בפייסבוק גולש לבינג, תופיע על המסך תיבה שתקבל את פניו של הגולש בשם המשתמש בפייסבוק ותודיע לו שתוצאות החיפוש שיוצגו לו יבוססו על המידע שנאסף אודות העדפותיהם של חבריו ברשת החברתית. זאת, אלא אם הגולש יקליק על כפתור ייעודי בתיבה.

על-מנת שלא להרתיע גולשים החוששים משיתוף המידע שנאסף על אודותיהם בין פייסבוק לבינג, יתאפשר גם חיפוש אנונימי באתר. לכן, רק כאשר גולש יישאר מחובר לאתר פייסבוק בזמן הגלישה בבינג או כאשר שמורים על המחשב האישי שלו קובצי זיהוי מהאתר (קוקיז), תופעל אפשרות החיפוש החברתי.

נוסף לתוצאות החיפוש, יציג בינג לגולש חלון קטן של פייסבוק ובו לינק למספר החברים שאהבו את מושא החיפוש, תוך מסירת שמותיהם של חלקם.