גרטנר: מכירות מחשבי הלוח ישלשו את עצמן עד סוף 2011

חברת מחקר השוק בדו"ח חדש: היקף מכירות הטאבלטים צפוי להגיע ל-55 מיליון יחידות, כשאת הזינוק עתיד להוביל מכשיר ה-iPad מתוצרתה של אפל

היקף מכירות מחשבי הלוח (טאבלטים) צפוי לשלש עצמו ולהגיע ל-55 מיליון יחידות במהלך השנה הבאה, כשאת הזינוק עתיד להוביל מכשיר ה-iPad מתוצרתה של אפל, כך מעריכה חברת מחקר השוק גרטנר בדו"ח חדש.

סך המכירות של מחשבי לוח צפוי להגיע להיקף של 19.5 מיליון עד תום השנה ול-54.8 מיליון עד תום שנת 2011. עד שנת 2014 צפוי היקף המכירות בקטגוריה החדשה לעבור את 208 מיליון היחידות.

את מגמת ההאצה במכירות של מחשבי הלוח מניעות מכירות מכשירי האייפד של אפל, המוצר שהגדיר את הקטגוריה, כך על-פי אנשי גרטנר. חברות נוספות דוגמת סמסונג, דל, HP וסיסקו הלכו בעקבותיה של אפל וכבר השיקו או שהודיעו על השקה עתידית של מחשב לוח מתוצרתן.

עוד מציינים בגרטנר כי הצמיחה המהירה של קטגוריית מחשבי הלוח באה על חשבונן של קטגוריות מוצרים אחרות בשוק הטכנולוגיה. "טבעם של מחשבי הלוח, המציעים מגוון יישומים במוצר אחד, יוביל לנגיסה בנתח השוק של מוצרים אלקטרוניים אחרים דוגמת קוראי ספרים אלקטרוניים, קונסולות משחקי וידיאו ונגני מדיה", אמרה קרולינה מילאנסי, סגנית נשיא למחקר בגרטנר.

עוד ציינה מילאנסי כי קטגוריית המחשבים הניידים הקטנים מסוג נטבוק "תספוג את הפגיעה הקשה ביותר, ברגע שהמחיר הממוצע עבור מחשבי לוח יירד אל מתחת ל-300 דולר, תהליך שיקרה במשך השנתיים הקרובות". עם זאת, אמרה מילאנסי כי "מחשבי הנטבוק הזולים יותר יאבדו מנתח השוק שלהם רק במעט כתוצאה מהזינוק במכירות מחשבי הלוח".

בגרטנר אמרו כי גם מכירות הטלפונים החכמים עלולות להיות מושפעות לרעה מכניסתם של מחשבי הלוח לזירת מוצרי הצריכה האלקטרוניים.

כל הזכויות שמורות ל-Marketwatch.com 2010