תחזית בבריטניה: הבנק המרכזי ירחיב את רכישות האג"ח

המרכז למחקר כלכלי בבריטניה: הבנק המרכזי ירחיב את תוכנית רכישת האג"ח ב-160 מיליארד דולר ■ עוד צופים: "הריבית בבריטניה תישאר על 0.5% עד 2012"

המרכז למחקר כלכלי ועסקי בבריטניה(CERB), מפרסם היום (א') תחזית לפיה הבנק המרכזי באנגליה ירחיב את תוכנית רכישת אג"ח ב-100 מיליארד פאונד (160 מיליארד דולר). חברת המחקר צופה כי הבנק המרכזי ירחיב את תוכניתו לרכוש אג"ח כמתן תמריץ חזק יותר לצמיחת הכלכלה הבריטית וזאת על רקע הקיצוץ בהוצאות התקציב של ממשלת בריטניה.

תחזית זו של חברת המחקר הבריטית עומדת בניגוד להודעת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי בבריטניה שבה הודיע נשיא הבנק, מרווין קינג, כי לא יגביר את רכישות האג"ח שמבצע הבנק המרכזי וימשיך לרכוש אג"ח ב-317 מיליארד דולר.

התחזית להרחבת רכישות אג"ח בבריטניה שמפרסם היום המרכז למחקר כלכלי בבריטניה, מגיעה על רקע העיסוק הנרחב בזירה הגלובלית בעניין מדיניות רכישות האג"ח. נשיא הבנק המרכזי באירופה, ז'אן קלוד טרישה, הגיב היום לקולות שנשמעים מכיוון גרמניה כנגד מדיניות הבנק המרכזי באירופה להרחבת רכישות האג"ח והבהיר כי מדיניות זו אכן תימשך. כזכור, גם בארה"ב מתכוונים להרחיב את רכישות האג"ח הממשלתיות, כך עולה מפרוטוקול דיוני הריבית שפרסם החודש הבנק הפדרלי .

חברת המחקר הבריטית צופה עוד כי הבנק המרכזי בבריטניה יחזיק את שיעור הריבית ברמה נמוכה של 0.5% עד שלהי 2012. עוד צופים במרכז הכלכלי הבריטי צמיחה כלכלית של 0.1% בבריטניה ברבעון הראשון של 2011.