המחוזי: דודי אפל לא ייכנס לכלא עד להכרעת המחוזי בערעורו

השופט ציון קאפח קיבל את בקשת אפל לעיכוב ביצוע העונש של 3.5 שנות המאסר שהוטל עליו בגין הרשעתו במתן שוחד ■ עם זאת, נקבע כי את הקנס בסך מיליון שקל ישלם עד סוף השנה

איש העסקים דודי אפל יישאר חופשי לפחות עד הכרעת בית המשפט המחוזי בערעורו - כך קבע היום (ב') שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ציון קאפח, שקיבל את בקשת אפל לעיכוב ביצוע העונש של 3.5 שנות המאסר שהוטל עליו על-ידי בית משפט השלום בתל-אביב בגין הרשעתו במתן שוחד ל-3 אישי ציבור.

"ההליכים במקרהו של אפל נמשכים שנים רבות, ואינני רואה כל נזק בהמתנה נוספת של חודשים מספר. אין בנמצא זה סיבות מיוחדות המצדיקות ומחייבות ריצוי העונש לאלתר", נימק השופט את החלטתו.

עוד ציין השופט כי תיק הערעור של אפל כולל חומר רב המחייב דיון פרונטלי, ובשים לב למורכבות התיק, יש קושי מובנה בחיווי דעה בהתייחס לסיכויי הערעור. לכן, "בנסיבות העניין והתועלת מול הנזק בהיענות לבקשה, הכף נוטה בבירור לטובת עיכוב ביצוע גזר הדין".

עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתו של אפל שלא לשלם את הקנס בסך מיליון שקל, שנגזר עליו, עד ההחלטה בערעור, וקבע כי עליו לשלמו עד תום השנה. "באשר לתשלום הקנס: אין מדובר בתוצאה בלתי הפיכה אם יזכה אפל בערעור", הסביר השופט.

"מקרה דגל"

ביולי 2007 הורשע אפל במתן שוחד לראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב; לראש מועצת גבעת שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי; ולבכיר לשעבר במינהל המקרקעין, עודד טל; בכדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של חברת "מגדל הזוהר" שבבעלותו.

באמצעות עורכי הדין איתן מעוז, נבות תל-צור, משה ישראל, אייל בסרגליק ושלומית הראל-שוורץ הגיש אפל ערעור הן על הרשעתו והן על העונש שנגזר עליו, זאת בטענה כי לא היו ראיות ישירות למתן השוחד, וכי הראיות המזכות לא נלקחו בחשבון בהכרעת הדין. אפל גם טען כי העונש שהוטל עליו חמור מדי.

הפרקליטות מצדה הגישה ערעור נגדי על קולת העונש שהוטל על אפל ועל שותפיו, זאת בטענה כי מבחינה ציבורית מהווה הפרשה "מקרה דגל" לענישה בעבירות שוחד.