צניחה בפעילות המסחר בגולדמן זאקס הפילה רווחיו ב-40%

הבנק עקף את התחזיות: רווחיו ירדו ל-1.9 מיליארד דולר או 2.98 דולר למניה ברבעון השלישי לעומת צפי ל-2.28 דולר למניה ■ צפי שהונמך ב-3 החודשים האחרונים מ-4 דולר למניה

גולדמן זאקס, הנחשב לבנק הרווחי ביותר בוול סטריט ולבנק שנחלץ מהמשבר הפיננסי ביתר קלות לעומת יריביו, דיווח לפני פתיחת המסחר כי עקף את התחזיות המונמכות ורווחיו ירדו ב-40% ל-1.9 מיליארד דולר או 2.98 דולר למניה ברבעון השלישי לעומת צפי ל-2.28 דולר למניה. הבנק דיווח על ירידה חדה בפעילות המסחר הענקית שלו.

הכנסות הבנק נפלו ב-28% בעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-8.9 מיליארד דולר בעוד שהאנליסטים ציפו לירידה חדה יותר שתסתכם בהכנות של 7.92 מיליארד דולר.

נציין כי התחזיות הנ"ל נמוכות בהרבה מהתחזיות שהיו לאנליסטים ביחס לתוצאות הרבעון השלישי רק לפני 90 יום, אז ציפו כי הרווח יעלה על 4 דולר למניה.

ההכנסות של גולדמן מפעילות מסחר ומהשקעות ריאליות נפלו ב-36% ל-6.4 מיליארד דולר לעומת 8.8 ברבעון המקביל אשתקד. הנסיגה בהכנסות אלו מעידות על הפגיעות של גולדמן, כאשר פעילות המסחר שלפני עשור היתה אחראיות לשליש מההכנסות עלתה לאחרונה למחצית או יותר מהכנסות הבנק.