דן מרגלית חוזר בינתיים למסך: ישוב להגיש את "ערב חדש"

המכרז לתפקיד המגיש יימשך, אך מרגלית ישוב בינתיים למסך לתקופה של 3 חודשים

הסאגה הסתיימה: העיתונאי הוותיק דן מרגלית צפוי לחזור להגיש את התוכנית "ערב חדש" בטלוויזיה החינוכית כבר בשבוע הקרוב. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ב') התקיימה פגישה במטרה לנסות ולהגיע לפשרה סביב עניין הפסקת עבודתו בתוכנית אותה הוביל ב-28 השנים האחרונות.

בפגישה לקחו חלק נציגי הפרקליטות, האוצר, מרגלית עצמו ואנשי הטלוויזיה החינוכית. חרף דרישתו המקודמת של החשב הכללי באוצר להפסיק לאלתר את העסקתו של מרגלית ללא מכרז כחוק, סוכם כעת לקבל את דרישתו של מרגלית לשוב ולהגיש את התוכנית למשך 3 חודשים נוספים. עם זאת, הוחלט להמשיך במכרז הפומבי שיצא לדרך מוקדם יותר החודש.

כעת, על-פי הערכה, ימשוך מרגלית את עתירתו כנגד ההחלטה להפסיק את המכרז הראשון לתפקיד מגיש התוכנית.

בראשית ספטמבר הופסקה באחת עבודתו של מרגלית בטלוויזיה החינוכית, וזאת לאחר דרישת האוצר לעריכת מכרז לתפקיד. ב-13 בספטמבר יצא המכרז לדרך, אולם באותו יום ממש דרש החשב הכללי של האוצר להפסיק את ההליך משום שלא היה פומבי דיו. מרגלית טען כי מדובר בחלק מהתנכלות אישית נגדו.

בדיון שהתקיים אתמול עמד כאמור האוצר על כך שיתקיים מכרז לתפקיד, אך נעתר לכך שמרגלית ישוב לעבודתו למשך 3 חודשים.

דן מרגלית מסר בתגובה: "חשבתי אז ואני עדיין מחזיק בדעה שקיום מכרזים פומביים לאיוש תפקיד מנחה הינו מעוות וחסר היגיון. יחד עם זאת, ועל מנת למנוע לזות שפתיים, הסכמתי להתמודד במכרז שיצא לפני כחודש. מאותה סיבה בדיוק הסכמתי גם היום להתמודד במכרז החדש".