תושבי המרכז חוטפים צמודי קרקע ב-800 א' ש' מול הכינרת?

כך טוענת אמפא מליבו, המתמחה בייזום, בנייה ושיווק הרחבות קהילתיות בקיבוצים ובישובים בנגב ובגליל ■ וכמה עולה בית בשטח 220 מ"ר על חצי דונם, "הצופה לכינרת"?

חברת אמפא מליבו, המתמחה בעיקר בייזום, בנייה ושיווק בהרחבות הקהילתיות בקיבוצים ובישובים בדרום וצפון הארץ, פרסמה היום (ג') נתונים לפיהם נרשם זינוק חד של 50% במספר תושבי המרכז העוברים לפריפריה בצפון.

לפי נתוני אמפא מליבו, אליהם ניתן אולי להתייחס בספקנות מפאת האינטרס הברור של החברה למכור בפריפריה, כ-30% מהרוכשים בהרחבות בצפון הם תושבי מרכז הארץ, לעומת כ-19% בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

על פי נתוני אמפא מליבו, מרבית תושבי המרכז המהגרים לפריפריה הינם משפחות עד גיל 45, עם ילדים בגילאי בית ספר. מרבית הרוכשים מגיעים מערי גוש-דן רבתי: ת"א, כפר סבא, פ"ת וראשל"צ.

באמפא מליבו טוענים, כי מחירי הבתים בהרחבות בגליל ובנגב נמוכים יחסית עקב עלותם הנמוכה של מגרשים באזורי עדיפות לאומית, המסובסדים חלקית על ידי המדינה, וכתוצאה מהטבות על דמי הפיתוח של הקרקע.

לפי נתוני החברה, מחירי הדירות בהרחבות הקיבוצים בצפון נעים מ-800 אלף שקל לבית צמוד קרקע בשטח של 110 מ"ר בנוי על חצי דונם; ועד כ-1.7 מיליון שקל לבית בשטח 220 מ"ר על חצי דונם, "הצופה לכינרת".

בהודעת החברה פורסמו מחירים לדוגמא:

■ בקיבוץ פרוד, הממוקם דרומית לצפת וצופה אל הרי הגליל, בקעת בית-הכרם ונחל פרוד נבנים בימים אלה כ-120 יחידות דיור. מנתוני חברת אמפא מאליבו עולה כי 32% מהיחידות שהוצעו למכירה בשלב א', נרכשו על ידי תושבי המרכז. המחירים נעים בין כ-1.1 מיליון שקל לבית בשטח של כ-120 מ"ר על חצי דונם ועד ל-1.6 מיליון שקל לבית של כ-220 מ"ר על שטח של חצי דונם.

■ בקיבוץ מחניים, הממוקם בגליל העליון, צפונית לראש פינה ומזרחית לצפת נבנים כ- 79 יח"ד. מנתוני חברת אמפא מאליבו עולה כי 28% מהיחידות שהוצעו למכירה נרכשו על ידי תושבי מרכז הארץ. רמת מחירים: החל מ-780 אלף שקל לדירה בשטח כ-90 מ"ר על חצי דונם ועד לכ-1.27 מיליון שקל לבית דו קומתי של 220 מ"ר על שטח של חצי דונם.

■ בקיבוץ אלומות כ-36% מהרוכשים הם תושבי המרכז. בהרחבה נבנים כ-42 יחידות בשלב א' וכ-120 בשלב ב'. המחירים נעים בין 800 אלף שקל לבית של כ-100 מ"ר על חצי דונם ועד ל-1.27 מיליון שקל לבית של כ-190 מ"ר על חצי דונם, צופה לכינרת.

■ בשדה נחמיה, בשלב ב' הוצאו 70 מגרשים כאשר כ-90% מהם כבר שווקו, 20% מהם לתושבי המרכז. גודל המגרשים נע בין 600 מ"ר ועד דונם במחירים של כ-220 אלף שקל.