רו"ח דורון כהן לרון-טל: "אתה מקבל כלה לא-חסודה"

יפתח רון-טל נכנס היום לתפקידו כיו"ר חברת החשמל ■ רו"ח דורון כהן, מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ליו"ר חברת החשמל הנכנס: "אתה מקבל כלה מאד חבוטה"

יו"ר חברת החשמל, האלוף (מיל') יפתח רון-טל, נכנס היום (ד') רשמית לתפקידו עם החתימה על מינויו בטקס בלשכת שר האוצר. רון-טל נכנס לתפקיד שלא היה מאויש במשך 9 חודשים מאז עזיבתו של רו"ח מוטי פרידמן.

שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ גילה בטקס כי הבחירה ברון-טל נפלה כבר לפני "חודשים ארוכים" אולם המינוי עצמו התעכב עד כה בשל "שיקולים שונים". לדבריו "אנחנו ממנים ראש בריא לחברה לא-כל כך בריאה". שר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו אמר כי המינוי מגיע 8 חודשים מאוחר מדי.

מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות רו"ח דורון כהן אמר לרון-טל "אתה מקבל כלה לא-חסודה, קצת חבולה, קצת משומשת, מאד חבוטה כשחלק מזה הרוויחה ביושר". כהן הוסיף כי "לצד הדאגה למשק החשמל והרפורמה על יו"ר הדירקטוריון להציב במקום גבוה בסדר העדיפויות שלו את חיזוק הממשל התאגידי והאמינות של חברת החשמל. אני מזכיר שבשנה שעברה היה אירוע חמור שהחברה שפרסמה את דוחותיה הכספיים באיחור של 4 חודשים ובשבוע שעבר עברה הורדה של דירוג האשראי".

רון-טל אמר כי הוא מחויב להוביל את החברה בהתאם למדיניות הממשלה. בפנייה לשטייניץ הוסיף היו"ר הנכנס כי "אני מצפה במסגרת האמון שניתן בי לסיוע ולשיתוף פעולה של משרדי האוצר והתשתיות בכל הקשור לאבן הריחים שיושבת עלינו, המצב הפיננסי של החברה, את כל השאר נצליח לעשות לבד. אני מתחייב שנצליח אם יהיה שיתוף פעולה".