50 מיליון אירו לקבוצה מזכויות שידור. יש כסף גם בליגה הצרפתית

זה הסכום שקיבלה מארסיי מטלוויזיה אשתקד; ובליגה שבה גם הרייטינג של המשחקים משחק תפקיד בכל הקשור לחלוקת הכספים - אפילו פ.ס.ז' שסיימה במקום ה-13 נהנתה מסכום מרשים

כמה שוות זכויות השידור של הליגה הצרפתית לקבוצות? הסכם הטלוויזיה של ה"ליג 1" (שכולל גם את ליגת המשנה) הבטיח למועדונים בעונה החולפת סך של 516.5 מיליון אירו.

חלוקת הכספים בצרפת נקבעת לפי שלושה פרמטרים: 50% מהסכום הכולל מחולק באופן שווה בין הקבוצות; 30% לפי המיקום של הקבוצה בליגה בסוף העונה; 20% בהתאם לרייטינג שמשיגים שידורי המשחקים של כל קבוצה.

באופן טבעי, האלופה מארסיי, שגם נחשבת לקבוצה האהודה ביותר בצרפת וגורפת את נתוני הרייטינג הגבוהים ביותר - זכתה בעונת 2009/10 לקבל את הנתח הגדול ביותר מהעוגה - 49.9 מיליון אירו. בורדו שנייה עם 45 מיליון אירו, ליון שלישית עם 44.8 מיליון אירו. במקום הרביעי נרשמת צניחה משמעותית: פריס סן-ז'רמן הסתפקה ב-36.1 מיליון אירו. ליל, במקום החמישי קיבלה 32.8 מיליון אירו.

לה האבר, למרות שסיימה רק במקום השביעי בליגת המשנה, הצליחה להיכנס לרשימת 20 הקבוצות המכניסות בצרפת מהסכמי טלוויזיה (13.9 מיליון אירו), בעקבות נתוני הרייטינג שגרפה. קבוצת הליגה הראשונה שקיבלה את הסכום הנמוך ביותר אשתקד היא לה מאן - 16.9 מיליון אירו.