קוזינץ, שקנה הבית היקר בישראל, רכש מגרש ברוסיה ב-40 מ' ד'

איש העסקים הישראלי-רוסי בוריס קוזינץ עלה לכותרות לפני שנה כשרכש את הבית היקר בישראל תמורת 82 מיליון שקל

איש העסקים הישראלי-רוסי בוריס קוזינץ יקים מגה-פרויקט נדל"ני במוסקבה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. המולטי-מיליונר קוזניץ עשה את הונו בעיקר בהשקעות נדל"ן ברוסיה. חברת International RGI שבשליטתו, פועלת ברוסיה ונסחרת בבורסת AIM בלונדון בשווי שוק של כ-300 מיליון דולר.

חברת RGI עוסקת בייזום, בפיתוח ובבנייה של נדל"ן למשרדים, לקמעונאות וכן נכסים יוקרתיים למגורים במרכז מוסקבה והסביבה. הפרויקט החדש של החברה במוסקבה יכלול שטחים מסחריים ודירות למגורים בשטח של למעלה מ-900 אלף מ"ר. את הקרקע לפרויקט רכשה החברה לאחרונה ב-40 מיליון דולר.

עוה"ד יגאל ויינשטיין, שחר שמעוני ותמיר רט משרד חג'ג', בוכניק, ויינשטיין (HBW) ייצגו את חברת RGI International בעסקה, וליוו את החברה בהסכמים בין החברות השונות במיזם והן בהסכמי הנדל"ן והפיתוח, ברוסיה ומחוצה לה. משרד HBW פועל מזה כשש שנים במדינות ברית המועצות לשעבר ובפרט ברוסיה, אוקראינה ובלרוס.

לדברי עו"ד ויינשטיין, "הפרויקט רחב ההיקף מייצג מגמה של התעוררות אמיתית בשוק הנדל"ן ברוסיה, ובעיקר בעיר הבירה מוסקבה, שנמצאת היום במרחק קטן יחסית מרמות המחירים של התקופה שלפני המשבר העולמי, וזוכה להתעוררות בביקושים".

הוא ציין כי "העסקה היוותה אתגר משפטי, שכן מי שהחזיקה בבעלות את הקרקע הינה קרן נדל"ן סגורה, שכפופה בהרבה אספקטים לרגולציה פדרלית וכתוצאה מכך נתונה להרבה מגבלות".

כפי שנחשף ב"גלובס" באפריל השנה, קוזינץ רכש את הבית היקר ביותר בישראל בשנת 2009: וילה על מגרש של 1.3 דונם ברחוב גלי תכלת האולטרה-יוקרתי בהרצליה ב-82 מיליון שקל.