הקץ לצינתוק: שיטת הצלצול והניתוק תיאסר בחוק

עקב פרסום ב"גלובס", הצעת חוק האוסרת על "צינתוק" עברה בוועדת השרים ■ מדובר בתופעה בה חברות מתקשרות ומנתקות מיד, כדי כשהצרכן יחזור אליהן ויאזין לפרסומת על חשבונו

בעקבות פרסום ב"גלובס": הצעת חוק האוסרת על חברות להשתמש ב"צינתוק" עברה אתמול (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה. הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) גובשה בשיתוף עם סגנית שר התמ"ת, ח"כ אורית נוקד, בעקבות פרסום ראשוני בעיתון "גלובס" אודות היקף התופעה והנזק שהיא גורמת לצרכנים.

תופעת ה"צינתוק" - במסגרתה מתקשרות חברות מסחריות לטלפון הנייד של צרכן ומנתקות מיד, במטרה שיחזור לאותו המספר ויאזין לפרסומת על חשבונו ומבלי שיעברו על חוק הספאם - הפכה למכה המוכרת לצרכנים רבים.

בעקבות פנייה של נוקד, האחראית על נושא הצרכנות במשרד התמ"ת, לח"כ אורי מקלב, גובשה הצעת החוק הפרטית כחלק מחוק התקשורת, שאינו נמצא בסמכות משרד התמ"ת.

"מדובר בתופעה שיש לשים לה סוף כמה שיותר מהר", אומרת נוקד. "מעבר לעוגמת-הנפש שנגרמת לצרכן, אשר נאלץ בעל-כורחו לשמוע פרסומות או סוכני מכירה ממולחים המציעים לו שלל מוצרים, הוא גם צריך לשלם על שיחה שאין לו שום עניין בה. אני מקווה כי הליכי החקיקה יואצו, ובקרוב מאוד ייפסקו כליל שיחות הטלפון הללו".

יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח "כ אורי מקלב, מסר בתגובה: "תופעת הצינתוקים הפכה למכת מדינה, ופניות רבות שהגיעו לוועדה לפניות הציבור מעידים על כך שיש צורך דחוף לתקן את החוק ולסתום את הפרצות שצצות עם הזמן בהגנה על הצרכן".

"אני בהחלט מרוצה מהחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את החוק", מוסיף ח"כ מקלב. "הצעת חוק זו היא חלק מפעילות שיש לעשות בכדי להגן על הצרכנים מפגעי הסלולר. נעשה הכל להשלמת החקיקה יחד עם משרד התקשורת והמשפטים".