סקר: חברות ההיי-טק מגייסות עובדים ומעלות את השכר

המקצוע המבוקש: פיתוח תוכנה ■ בניגוד למגמה: בענף האינטרנט צפויה ירידה במשכורות

ההיי-טק הישראלי חזר למסלול ומרבית החברות נמצאות בהתרחבות. כך עולה מסקר של חברת ההשמה אתוסיה במהלך הרבעון השלישי. הסקר בדק את מגמות התעסוקה בטווח הקרוב ומצא כי רוב החברות מרחיבות את פעילותן, מגייסות עובדים ואף מעלות שכר בחלק מהמקרים.

"כבר בתחילת הרבעון השלישי זיהינו גידול משמעותי בביקוש למשרות החדשות שנפתחו אצלנו", אומר מנכ"ל אתוסיה, אייל סלומון. "הממוצע היומי של משרות חדשות עלה ביולי ואוגוסט ב-15% (בהשוואה לחודש שקדם לו) ובספטמבר המגמה אף התחזקה".

בסקר ציינו רוב החברות, שיגייסו עובדים בשנה הקרובה, כאשר 36% מהן מתכוונות לגייס יותר מ-10 עובדים. כ-20% מהחברות ציינו כי יגייסו יותר מ-40 עובדים, מגמה זו מאפיינת בעיקר את החברות הקטנות והבינוניות. אולם, גם בקרב החברות שמספר עובדיהן עולה על 100, 31% צופות גידול של יותר מ-20% בכוח אדם.

פיטורים לא בתוכניות

אחד המקצועות שיהפכו למבוקשים ביותר לפי הסקר, הוא פיתוח תוכנה. 78% החברות שנשאלו בסקר, ציינו כי הן מחפשות בעלי מקצוע בתחום זה. הביקוש למהנדסי חומרה צפוי להיות נמוך יותר, כאשר רק כ-15% שנשאלו, מחפשות עובדים בתחום. תחום מקצועי שיישאר מבוקש, הוא השיווק והמכירות, בו כ-34% מהחברות מחפשות עובדים.

תחום השכר הוא אינדיקטור נוסף לצמיחה בהיי-טק. במרבית החברות צופים שמירה על גובה השכר. אולם ב-34% מהחברות יש צפי לגידול מתון בגובה השכר שהן ישלמו בשנה הקרובה - עד 5%, כאשר בענפי התוכנה, מדעי החיים ופיתוח השבבים הצפי הוא לעליות של עד 10%. לעומת אלה, בענף האינטרנט העריכו 20% מהחברות כי תחול ירידה בשכר המשולם.

הסקר בדק גם צפי הפוך בנוגע לפיטורי עובדים. לפי הנתונים, כ-78% מהחברות בענף אינן צופות כי יפטרו עובדים בשנה הקרובה.