אטיאס: "מחכים שהחרדים ימותו ברעב? מי יעסיק אותם?"

שר השיכון: "הרבה חרדים כבר לא יכולים ללמוד כי קשה להם הפרנסה; בגיל 27 כבר יש להם 4 ילדים. הציבור החילוני לא מביא ילדים לא כי אין לו כסף - כי גם האמידים לא מביאים הרבה"

"לראשונה אני גם מברך על הצעד של בנק ישראל וגם מסכים איתו. היה צריך לעשות את זה מזמן, כי הוא מבדיל בין דירה ראשונה לשנייה. זכאי משרד השיכון, שאין להם דירה ולא היתה ב-30 השנים האחרונות - הקשחת התנאים לא חלה עליהם" - כך אמר הבוקר (ג') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בראיון לגלי צה"ל. "ההנחיות שהיו עד היום פגעו גם בזוגות הצעירים, שגם ככה קשה להם ואסור לפגוע בהם. עכשיו לא".

"מחירי הדירות עדיין גבוהים מאד", אמר אטיאס. "זה לא שהגענו לחזון אחרית הימים. הם יישארו ככה עד שנעשה צעדים משלימים. חייבים להגדיל את היצע הקרקעות. אם תשאל אותי למה ההיצע כ"כ נמוך, הסיבה היא שבעשור האחרון לא היה תכנון. הכפלנו את כמות הקרקעות ונמשיך לעשות את זה. אבל אנחנו לא מוציאים קרקע שהיא לא מתוכננת. יש עשרות אלפי יחיות דיור בתכנון, אנחנו משקיעים מיליון בתכנון. את התוצאה לא רואים מיד".

"מי ייקח לעבודה חרדי עם זקן ארוך ופאות?"

אטיאס נדרש גם לסוגיית הקצבאות לחרדים. "יש הרבה חרדים שכבר לא יכולים ללמוד כי קשה להם הפרנסה, ולא תמיד יש להם במה לעבוד. עם יד על הלב, כמה אנשים מסכימים שיבוא לעבוד אצלם חרדי עם זקן ארוך ועם פאות? אני חושב שאי אפשר קודם כל לסגור את הברז, ולהגיד 'כשתמותו מרעב - לכו לעבוד'".

"הממשלה יכולה לתת אינספור תמריצים ומסלולים למעסיקים שיעסיקו חרדים", המשיך אטיאס. "הם סובלים מהעוני סבל עצום והם רוצים ללכת לעבוד. אבל הם מוכנים לשלם את מחיר העוני כדי לשמור על אורח חייהם. צריך לעשות את זה לא ע"י ניסיון להרעיב אותם, אלא בהידברות. אנחנו רוצים לשמר את התורה הנצחית שלנו, זה מה ששמר עלינו במשך אלפי שנים. זה לא אומר שכולם רוצים ללכת ללמוד. חלקם הגדול הם כאלה שרוצים לעבוד, אבל הם צריכה שהמדינה תעזור. היום אין תמריץ למי שמעסיק חרדים, כמו בעיירות פיתוח למשל, כי הם לא מוגדרים כמגזר".

"למה רוצים בכוח מלחמה בין דתיים לחילוניים?", שאל, והציע שמעסיקים יקבלו תמריצים להעסקת חרדים, ולפחות לתקופה מוגבלת לא יפגעו בקצבאות. "זוג צעיר חרדי, בגיל 27, שבו רוב החילוניים עדיין לא התחתנו, כבר יש לו 4 ילדים. אתה צריך לשלם להם יותר מ-1,000 שקל בחודש על הגן. גם אם יעשו טובה ויעסיקו אותך ב-4,000 לחודש - הכל יילך לגן. הגמרא אומרת 'תינוק בא לעולם ופתו בידו'. צריך לפרנס את המשפחה - זה ענין של תרבות. הציבור החילוני לא מביא ילדים לא כי אין לו כסף - כי גם האמידים לא מביאים הרבה. אבל זאת תפיסת עולמם, ואני מכבד אותה". אטיאס סיכם באומרו "השנאה צריכה להיפסק".