נובל אנרג'י נתנה פול גז: הרווח הנקי קפץ פי 2.16 ל-225 מ' ד'

החברה עקפה בגדול את הציפיות והציגה מכירות בהיקפי שיא של 230 אלף חביות נפט וגז ביום ■ ההכנסות עלו ב-21.5% ל-755 מיליון דולר ■ הרווח הנקי זינק ל-1.27 ד' לעומת צפי ל-79 סנט

נובל אנרג'י , חברת חיפושי הנפט והגז השותפה גם בתגליות שלחופי ישראל, דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי אשר עקפו את התחזיות בשוק והציגו מכירות בהיקפי שיא.

הרווח הנקי המתואם עלה ל-225 מיליון דולר או 1.27 דולר למניה, פי 2.16 מרווח של 107 מיליון דולר עליו דיווחה ברבעון המקביל אשתקד וגבוה בהרבה מהתחזיות בשוק שהיו לרווח של 79 סנט למניה. ההכנסות עלו ב-21.5% ל-755 מיליון דולר.

הנקודות המרכזיות עליהן דיווחה החברה בדו"חות:

סך המכירות הגיע לשיא של 230 אלף חביות של נפט וגז שהפיקה החברה מדי יום לעומת 217 אלף חביות בתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות הגז הטבעי בישראל הגיעו לשיא של 178 מיליון רגל רבוע ליום. כאשר ישראל הובילה את סך המכירות היומיות הממוצעות של נובל אנרג'י ברבעון השלישי בשווקים שמחוץ לארה"ב, כאשר נרשמה בישראל עלייה של 24% במכירות הגז הטבעי. ממוצע העלייה במכירות היומיות של החברה בפעילות הבינלאומית שלה עלה ברבעון זה ב-8%.

החברה ציינה את ההתקדמות של פרויקט "תמר" בים של ישראל

השלמת שני קידוחי בארות מרי B בים של ישראל, המאפשר הספקה של 600 מיליון רגל רבוע ליום (ברוטו).

החברה העלתה את תחזיתה לשנת 2010 ל-214-217 מיליון רגל רבוע ליום, כמות המייצגת את המחצית העליונה של התחזית הקודמת של החברה, כתוצאה מהמכירות החזקות של החברה.

תזרים המזומנים של נובל ירד ב-458 מיליון דולר לעומת 499 מיליון דולר ברבעון המקביל, והתזרים מפעילות שוטפת הסתכם ב-608 מיליון דולר.

יו"ר החברה והמנכ"ל, צ'ארלס דוידסון אמר עם פירסום הדו"חות "זה היה רבעון יוצא מן הכלל לנובל אנרג'י, בו נרשמו תוצאות מרשימות בכל התחומים בהם פועלת החברה. ייצור חזק באיזורים כמו האגן המרכזי ב-DJ , במים העמוקים במפרץ מכסיקו ובים הצפוני כמו גם תפוקת שיא של גז טבעי בישראל" והוסיף "אנו ממשיכים לפתח את הפרויקטים המרכזיים בכל ארבעת איזורי הפעילות שלנו בעולם. כל מאמצי החברה הם לשמור על המומנטום החזק כאשר אנו נעים לכיוון של עתיד של תפוקה מתמשכת וצמירה בתזרים המזומנים".

עוד מציינת החברה בדו"חותיה כי מחירי הסחורות ברבעון השלישי של השנה עלו באופן משמעותי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר מחירו של הנפט הגולמי עלה בכ-16% ל-73.4 דולר לחבית, ומחיר הגז הטבעי בארה"ב עלה למחיר ממוצע של 3.87 דולר לאלף רגל רבוע לעומת 3.05 דולר בתקופה המקבילה.