ושר זה כן מספיק? שאמה עשוי להתמנות לשר להגנת הסביבה

עשוי לקבל התפקיד, במקום עמדת יו"ר ועדת הכלכלה, זאת בהנחה שגלעד ארדן ימונה לשגריר ישראל באו"ם ■ ביום ראשון ועדת שרים לענייני חקיקה תדון בהצעתו להעלאת תמלוגי הגז

האם ניסיונותיו של ראש הממשלה להשאיר את ח"כ אופיר אקוניס בתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה יקנו למחליפו המיועד, ח"כ כרמל שאמה, תפקיד שר?

לדברי בכירים בליכוד, על אף ששאמה הודיע כי אינו מוכן לוותר על ראשות הוועדה, מתקיימים מאחורי הקלעים ניסיונות להעביר לידיו את תפקיד השר להגנת הסביבה, אם גלעד ארדן, השר הנוכחי, ימונה לשגריר ישראל באו"ם. אמש הודיעה לשכת ראש הממשלה בתגובה לשאלות כתבים כי ארדן "מועמד ראוי" לתפקיד.

במהלך השבועיים האחרונים נפגש שאמה שלוש פעמים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לדון עמו באפשרויות העומדות בפניו אם לא ימונה ליו"ר ועדת הכלכלה. בין היתר, עלתה על הפרק האפשרות להעניק לשאמה את תפקיד סגן שר המשפטים והממונה על פרויקט הגדר ובעיית הזרים.

עתה מתברר שלנוכח האפשרות שתפקיד השר לאיכות הסביבה יתפנה, עלתה על הפרק בשיחות בין שאמה לראש הממשלה האפשרות ששאמה יקבל את התיק לידיו, אולם היא לא נדונה לעומק. אתמול (ד') הוציא שאמה הודעה ובה נכתב כי באופן סופי הודיע שאמה לבנימין נתניהו כי נבצר ממנו להיענות לבקשתו לוותר על תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה המובטח.

ביום ראשון ועדת שרים לענייני חקיקה תדון בהצעת החוק של שאמה ויחימוביץ' להעלאת תמלוגי הגז מ-12.5% ל-16%. "אני שלם עם החלטתי להישאר על המגרש בו יוכרעו גובה תמלוגי הגז, הרפורמה בתכנון ובבנייה ושאלת הריכוזיות, מאשר להחזיק כרטיס ביקור ורכב מכובדים יותר", אמר שאמה. עם זאת, בעבר, הצהיר שאמה כי יסכים לוותר על התפקיד אך ורק תמורת תפקיד ביצועי, אפשרות שנפתחת בפניו עכשיו", אמר שאמה.

"קשה לסרב להצעת ראש ממשלה אותו אתה מעריך, אך מאחר ולא הוצג בפני טיעון ענייני להפרת הסכם הרוטציה לכהונה כיו"ר ועדת הכלכלה, וכמו כן החלופות שהוצעו אכן מכובדות, אך נעדרות תוכן אמיתי של עשייה ואחריות", לדבריו.