הצפון הישן של ת"א - זירת תמ"א 38

בניין נוסף ברחוב לואי מרשל יחוזק בפני רעידות אדמה ע"י קריגר נדל"ן ■ עלות הביצוע הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-5 מיליון שקל, והוא צפוי להסתיים בעוד שנתיים

הצפון הישן של תל אביב הופך כמצופה לזירת תמ"א 38 משמעותית: בניין נוסף ברחוב לואי מרשל יחוזק, ישופץ ויורחב בתמורה לזכויות בנייה על הגג. זאת, במסגרת התוכנית לחיזוק בניינים בפני רעידות אדמה.

חברת קריגר נדל"ן תחזק בניין בן ארבע קומות ברחוב לואי מרשל 46 פינת שדרות סמאטס בתל אביב. בבניין שמונה דירות שיורחבו בכ-10 מ"ר כל אחת, ובקריגר נדל"ן מעריכים ששווין יעלה בכ-120 אלף דולר לאחר ההרחבה ושיפוץ הבניין.

החברה מסרה כי בנוסף לחיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, הוא ישופץ בסגנון הבאוהאוס, ייבנו בו לובי, מעלית וחדר מדרגות חדשים, יוחלפו התשתיות ותעוצב גינה חדשה. עדיין נבדקת אפשרות לבניית חניות תת-קרקעיות לכלל הדיירים בבניין. עו"ד אמיר אלופי יצג את דיירי הבניין בעסקה.

בפרויקט ישולבו מערכות למיחזור מים "אפורים" וכן לשימוש מי הגשמים להשקיית הגינה. עלות הביצוע הכוללת של הפרויקט נאמדת בכ-5 מיליון שקל, והוא צפוי להסתיים בעוד שנתיים.

על גג הבניין תבנה קריגר נדל"ן שני דופלקסים, בקומה החמישית והשישית, כל אחד בשטח של 180 מ"ר עם מרפסות וחניה. החברה טרם תמחרה את הדופלקסים, אך ההערכות בשוק הן שהם יעלו 6-7 מיליון שקל. באזור נמכרות דירות יש שנייה בכ-9,000 דולר למ"ר.

לדברי גל הרשקוביץ, מבעלי קריגר נדל"ן, "אזור לואי מרשל הוא הדובדבן של הצפון הישן. אנחנו עובדים על חמש עסקאות נוספות באזור".

כפי שנחשף ב"גלובס" באוגוסט, ברחוב לואי מרשל 30 יחוזק בניין על ידי קבוצת אלמי. הבניין ששקע ואף נוטה על צדו זכה לכינוי "מגדל פיזה הישראלי". על גג בניין זה תבנה אלמי דירת גג אחת ששטחה 180 מ"ר עם מרפסת-גג של 65 מ"ר, שתעלה כ-7 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", בחודש הבא עומדת לפוג הוראת השעה לפטור מהטל השבחה בגין עסקאות תמ"א 38, ואי הוודאות באשר לחידושה מעמיד בספק את כדאיותם של פרויקטי תמ"א 38 עתידיים.