קלטת הסקס של הבעל המת נפסלה כראיה: "פגיעה בפרטיות"

ביהמ"ש קבע כי קלטת בה מצולם גבר מקיים יחסי מין עם אשה וברגע אינטימי מספר לה כי גרושתו גנבה ממנו עשרות אלפי דולרים - אינה קבילה כראיה במסגרת דיון בצו לקיום צוואתו

קלטת וידיאו בה מצולם גבר מקיים יחסי מין עם אשה וברגע אינטימי מספר לה כי גרושתו גנבה ממנו עשרות אלפי דולרים, אינה קבילה כראיה במסגרת דיון בצו לקיום הצוואה של אותו גבר - כך קבע הבוקר (א') בית המשפט המחוזי בבאר-שבע.

השופטת צילה צפת קבעה כי "מדובר בעדות שמועה ... המובאת על-ידי חוקר פרטי באשר לאמרת מנוח אותה שמע בעת צפיה בקלטת, תוך חדירה ברגל גסה לפרטיות המנוח והאישה שאיתו. הצגת הקלטת מהווה פגיעה בפרטיות המנוח והאישה שאיתו באופן חריף וקיצוני. פגיעה מעין זו בפרטיות גבר ואישה הנמצאים במצב אינטימי מהווה פגיעה בגרעין הקשה של הזכות לפרטיות, אין פגיעה קשה מזו ומעבר לכל מידה ראויה".

המדובר בפרשה שהחלה בשנת 2007 עם מותו של גבר, תושב הדרום, כ-3 שנים לאחר שהתגרש מאשתו. עם פטירתו פנתה גרושתו לבית המשפט לענייני משפחה באילת וביקשה לקיים צוואה שכתב המנוח בשנת 1988, שנים רבות לפני הגירושים.

בתו של המנוח, שהתנגדה לצוואה, הגישה לבית המשפט תמליל קלטת שצולמה באמצעות חוקר פרטי, בה נצפה אביה מקיים יחסים אינטימיים עם אישה אחרת ומספר לה בתוך כך כי גרושתו גנבה ממנו סך של 32,000 דולר, וכי הוא זרק אותה מהמפעל בו עבדה ביחד עימו. בהמשך אמר המנוח לאותה אישה כי הוא וגרושתו נשארו חברים, וכי זה מעצבן אותו.

הקלטת נערכה כשנתיים לאחר הגירושים ונמצאה בכספת דירת המנוח ביחד עם קלטות אחרות, בהן מתועד המנוח מקיים יחסים אינטימיים עם נשים נוספות.

גרושתו של המנוח עתרה להוצאת הקלטת והתמליל מתיק בית המשפט בשל פגיעה בפרטיות הנשים המופיעות בסרט עם המנוח. מנגד, הבת טענה כי יש בראיה להוכיח את כוונת אביה סמוך לפטירתו, שכן אין זה סביר כי יחפוץ להוריש את נכסיו לגרושתו, שעה שבסמוך לפני פטירתו ניטען על-ידו כי היא גנבה ממנו כספים.

בית משפט לענייני משפחה באילת קיבל את בקשת הגרושה וקבע כי הראיה אינה קבילה ומהווה פגיעה בפרטיות ופלישה בהוויה האינטימית ביותר של אדם באופן בלתי מידתי. על כך הגישה הבת ערעור לבית המשפט המחוזי.

בית המשפט המחוזי דחה את בקשת הבת וקבע כי הבת תישא בהוצאות המשפט של גרושת אביה בגובה של 7,500 שקל. (רמ"ש 53671-08-10).