משרד התמ"ת יעניק 1,000 שקל בחודש למי שיעסיק חרדי

משרד התמ"ת מודיע על מקצה נוסף של "מסלול תעסוקה" לקליטה של כ-1,300 חרדים וערבים בחלוקה שווה ■ תוכנית התעסוקה החדשה בהיקף כולל של 100 מיליון שקל

מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת מודיע היום (א') על יציאה למקצה נוסף של "מסלול תעסוקה" חדש להעסקת עובדים מאוכלוסיות שהשתתפותן בשוק העבודה נמוך. המסלול תעסוקה החדש של משרד התמ"ת, בהיקף כולל של 100 מיליון שקל, ועפ"י ההערכות סכום זה יאפשר קליטה של 2,200 עובדים חדשים, מתוכם כ-1,300 חרדים וערבים בחלוקה שווה. במשרד התמ"ת מציינים כי המסלול תחרותי והמדינה תעניק מענק בסך של עד 1,000 שקל לכל עובד בכל חודש במשך 30 חודשים.

במסגרת מסלול התעסוקה ב-5 השנים האחרונות, נקלטו כ- 3,500 חרדים וחרדיות שהם כ- 2,200 משרות (כל משרה 186 שעות) בעלות תקציבית של 123 מיליון שקל. במשרד התמ"ת מציינים כי רוב המועסקים הן נשים חרדיות. בין החברות שקלטו עובדים דרך מסלול זה: חב' פרטנר תקשורת, המעסיקה במסגרת מסלול תעסוקה 128 משרות בעלות סיוע של התמ"ת הנאמדת בכ- 8 מיליון שקל וחברת מטריקס, המעסיקה במסגרת מסלול תעסוקה 340 משרות בעלות סיוע מהמדינה של כ-21 מיליון שקל.

במשרד התמ"ת מסכמים כי שיעור התעסוקה של הנשים החרדיות עומד על 49% בממוצע ושל גברים חרדים 37% בלבד וזאת לעומת שיעור השתתפות של כ 75% אצל גברים ו 69% אצל הנשים במגזר היהודי.

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה, מפרט ממצאי מחקר המראים כי השכלה גבוהה והשכלה אקדמאית בפרט מעניקה לצעירים חרדים יתרון משמעותי בשוק העבודה אשר מאפשר להם למצוא עבודה איכותית ומכניסה בהשוואה לחרדים אחרים. עם זאת, קיימים עדיין פערים, בעיקר פערי שכר, בין אקדמאים חרדים לאקדמאים שאינם חרדים בשוק העבודה.

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר אמר כי הוא מאמין שלמגזר החרדי יש הרבה מה לתרום למשק. "התרחבותו וצמיחתו המהירה מציבה אתגרים מורכבים אך גם הזדמנות לצמצום פערי ההכנסה ושיפור מצבה הכלכלי של אוכלוסייה זו. משרד התמ"ת מפעיל מספר כלים על מנת לסייע בהשתלבותם של בני המגזר החרדי בשוק העבודה אני מקווה כי נדע לנצל הזדמנות זו גם לחיזוק האחדות וחוסנה החברתי של מדינת ישראל", אמר שר התמ"ת.