מנכ"ל צורן, מסור את המפתחות

יש פשר ברור לפער העצום בין תחזיות צורן לאלו של שבעת בתי ההשקעות שמכסים אותה

"אנחנו עדיין לא יודעים איך נשפר את התוצאות. אנחנו צריכים לעשות בדק-בית רציני".

על הציטוט לעיל חתום איציק שיינברג, סמנכ"ל הכספים של צורן, בתגובה לשאלת אחד העיתונים הכלכליים, ובעקבות תוצאות החברה לרבעון השלישי של השנה ותחזיותיה העגומות לרבעון הרביעי שפורסמו בשבוע שעבר.

צורן, המפתחת שבבים לפתרונות של אלקטרוניקה צרכנית והדמיה דיגיטלית, קיבלה ציון "עובר" על תוצאותיה לרבעון השלישי, אך תחזיותיה לרבעון הרביעי הדביקו לחברה ציון "נכשל" מהדהד בעוצמתו.

שימו לב למספרים הבאים - צורן מצפה שהכנסותיה ברבעון הרביעי ינועו בין 60-65 מיליון דולר, בעוד קונצנזוס האנליסטים עמד על 95.2 מיליון דולר. במילים אחרות, 30 מיליון דולר שהתנדפו כאילו לא היו (כשליש מההכנסות הצפויות) ולא פספוס של מיליון דולר או שניים, שאפשר איכשהו לתרץ.

בשורה התחתונה צפויה החברה להפסיד 39-43 סנט למניה במקום הפסד צנוע יותר של 6 סנט לפי קונצנזוס האנליסטים (תוספת "שולית" של 18 מיליון דולר).

הפער שנפער בין תחזיות צורן לאלו של שבעת בתי ההשקעות שמכסים אותה, ממחיש ביתר שאת את הנתק שנוצר בין החברה לשוק ההון, אך חמור מזה - את התפקוד הקלוקל של הנהלת החברה, ואת חוסר יכולתה להתמודד עם המשבר המתמשך אליו נקלעה.

שיינברג אולי נתפס בקלקלתו כשאמר את הדברים, אך אלו מציירים תמונה די עגומה הנוגעת לחברה בכללותה. הנהלת צורן שמטה את המושכות, ואינה מצליחה להשתלט על הסוס הדוהר שמדרדר את העגלה במורד ההר.

וכשההנהלה אינה מתפקדת כראוי, הדירקטוריון הוא זה שאמור להוריד את הכפפות ולהגיד "עד כאן!". לוי גרצברג, מייסד החברה, מכהן כמנכ"ל מזה 22 שנה, וכמו מייסדים רבים אחרים גם הוא מתקשה להודות בכישלונותיו ולמסור את המפתחות.

צורן, נציין, התאגדה כחברה אמריקנית והדירקטוריון שלה הוא אמריקני (מלבד גרצברג והיו"ר, עוזיה גליל), מה שלא מונע ממנו ללבוש אופי ישראלי ולהניח שהכול יהיה בסדר, וזאת במקום ולהזרים דם חדש לחברה שאיבדה את דרכה.