זירת המט"ח: הדולר היציג נחלש ב-0.25% ל-3.627 ש'

פריקו: "העולם ממתין לתוצאות הבחירות ולברננקי" ■ האירו התחזק ב-0.76% ל-5.06 שקלים ■ בעולם מתחזק האירו לרמה של 1.4 דולר ■ מדד מנהלי הרכש בסין הפתיע לטובה

במסחר המקומי במט"ח הדולר נחלש היום (ב') מול השקל והאירו מתחזק מולו ביומו הראשון של שבוע המסחר הבין-בנקאי במטבעות. הדולר היציג רשם ירידה של 0.2% לרמה של 3.627 שקלים ואילו האירו מתחזק ב-0.76% ל-5.063 שקלים. בעולם מתחזק האירו לרמה של 1.4 דולר.

מרים שיינבלום, מנהלת זירת המסחר בקבוצת פריקו המתמחה בניהול סיכונים פיננסיים, מסרה ל"גלובס" כי "המשקיעים בשוק המט"ח העולמי מחכים לעשן הלבן שייצא מישיבת ה'פד' שתיערך ביום רביעי הקרוב. הקונצנזוס הוא כי הריבית תישאר בשיעור אפסי, אך למידת ההרחבה של המדיניות המוניטרית של ה'פד' ישנן השפעות מרחיקות לכת על ההתמודדות של הדולר האמריקני במלחמת המטבעות העולמית. בנוסף, תוצאות הבחירות שמתקיימות היום לסנאט האמריקני עשויות להשפיע גם על חוסנו של הדולר בעולם - במידה ואובמה יאבד את הרוב בסנאט האמריקני, אנו צפויים לראות היחלשות נוספת של הדולר בעולם".

בארץ ובעולם כאמור ממתינים להודעת הפדרל ריזרב ביום ד'. ועדת השוק הפתוח של ה'פד' תכנס ביום ג' את ישיבתה השמינית השנה, על אף שבמקביל, האזרחים האמריקניים יילכו לקלפיות להצביע בבחירות שעשויות לשנות את מאזן הכוחות בקונגרס. למחרת, כשהמשקיעים יעבדו את תוצאות הבחירות, הוועדה תסיים את ישיבתה ותפרסם החלטת מדיניות. המשקיעים ינסו לאתר בהצהרה כמה הון חדש החליט הבנק המרכזי להזרים לכלכלה האמריקנית.

"אני צופה שה'פד' יודיע על תוכנית הרחבה מוניטרית בהיקף 500 מיליארד דולר עד טריליון דולר. סטייה משמעותית משני קצוותיו של טווח זה עשויה לאכזב את המשקיעים, שמעוניינים בתוצאות בטווח הקצר", אמר מייקל סאדוף, יועץ השקעות ב-Sadoff Investment Management.

באסיה פורסם היום שמדד מנהלי הרכש (PMI) בסין לחודש אוקטובר הפתיע לטובה כשעלה ל-54.7 נקודות מ-53.8 נקודות בספטמבר. אנליסטים ציפו דווקא לירידה ל-52.9 נקודות. המדד הצביע על המשך המומנטום החיובי בכלכלה הסינית ולמעשה תומך בהחלטתו המפתיעה של הבנק המרכזי להעלות את שיעורי הריבית במדינה. הנתון האחרון מסמן 20 חודשים רצופים בו שוהה המדד מעל 50 נקודות.

בזירת המאקרו האמריקנית, היום פורסם שהוצאה פרטית בארה"ב עלתה בספטמבר ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.3%. מדובר בירידה בנתון הצריכה האמריקנית לעומת עלייה של 0.4% בחודש אוגוסט. אכזבה נרשמה מנתון ההכנסה הפרטית שירדה במפתיע ב-0.1% בחודש ספטמבר לעומת צפי לעלייה של 0.2%, מדובר בירידה הגדולה ביותר מאז יולי 2009.

בנוסף, יתפרסם בהמשך מדד מנהלי הרכש במגזר התעשייתי לחודש נובמבר. הצפי עומד על 54.3 נקודות לעומת 54.4 נקודות שנרשמו בחודש קודם. נתון מעל 50 נקודות מעיד על התרחבות במגזר, לכן כל עוד סקטור היצור מתרחב ההתאוששות צפויה להימשך. התכווצות במגזר עשויה להתקבל בפסימיות רבה בקרב הסוחרים.

[לאתר המט"ח]