ו' כמו וולבו: עיצוב שלוקח עמוק לטריטוריה של ב.מ.וו

טעימה נוספת מהפרויקט במגזין MANTALK - כל דגמי המכוניות החדשים שיעשו עלייה בשנה הבאה - מא' ועד ש' ■ צפו בתמונות: כל הדגמים באותיות ג' עד י'

ג'יפ JEEP

גרנד-צ'ירוקי 2011

הגראנד-צ'ירוקי הוותיק של ג'יפ הפך בשנתיים האחרונות לכביש-שטח פרימיום הנמכר ביותר בקטגוריה שלו בישראל, לא מעט בזכות ההצפה מכיוון הייבוא האישי. הצלחתו הסתייעה גם במצוקה של היצרן, שהסכים לחתוך את המחיר של דגם הבסיס בארץ מתחת ל-250 אלף שקל והציב אותו מחוץ לקטגוריה הטבעית שלו. המצב יחזור לקדמותו עם הדור החדש, המתוחכם והיקר.

ג'פ jeep גרנד צ'ירוקי 2011
 ג'פ jeep גרנד צ'ירוקי 2011

מה חדש?

נטישת הקווים החדשים והרבועים לטובת עיצוב עגלגל ו"אורגני" יותר היא רק סימן אחד לשינוי: מתחת למרכב הגרנד-צ'ירוקי ניצבת פלטפורמת ה-M קלאס של מרצדס, שהוענקה לקרייזלר בתור "מתנת פרידה" מהשותפה לשעבר. המשמעות היא פלטפורמה מתוחכמת עם אופציה למתלי אוויר מתרוממים, התאמה אלקטרונית לנהיגה במצבי שטח שונים, והרבה יותר מרווח פנים תודות לתוספת של 15 ס"מ לבסיס הגלגלים. המנוע "הישראלי" יהיה V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר מבית קרייזלר, שמייצר 260 כ"ס. מאוחר יותר יגיעו גם דגמי טורבו-דיזל מודרניים.

מתי וכמה?

כבר בתחילת 2011. אפשר לצפות לדגם התחלתי במחיר שינוע סביב 300 אלף שקלים פלוס. הדיזלים, שיגיעו במחצית השנייה של 2011, יהיו אפילו יותר יקרים.

עוד בקנה:

הרנגלר האלמותי עובר מתיחת פנים, שמתמקדת בעיקר בתא נוסעים חדש לגמרי עם איכויות של רכב נוסעים מודרני, ופינוקים לא טיפוסיים לז'אנר כמו שליטה על מערכת הקול ובקרת השיוט מההגה, שלל חללי אכסון פנימיים ועוד. גם הפטריוט אמור לעבור רענון שכולל מתלים מעודכנים, כמה שינויים חיצוניים בגריל ותא נוסעים הרבה יותר רך ואיכותי.

הונדה

ג'אז הייבריד

עד היום כמעט כל ההיברידיות בשוק התמקדו בפלח המשפחתי ומעלה. הונדה, שנחושה בדעתה להפוך את הטכנולוגיה ההיברידית לזמינה לכל, לקחה את הנישה לקטגוריה הנמוכה יותר של מכוניות הסופר-מיני.

הונדה ג'אז הייבריד
 הונדה ג'אז הייבריד

מה חדש?

מלבד מתיחת פנים קלה, שתעבור כל סדרת הג'אז, החידוש המרכזי הוא מערכת הנעה היברידית שכוללת מנוע 1.3 ליטר חסכוני המשודך לתיבה רציפה, בשילוב עם מנוע חשמלי צנוע וסוללה מאחור. כמו במקרה של ה"אינסייט" אין למכונית אפשרות לנוע על חשמל בלבד, אולם השילוב של סיוע חשמלי, משקל עצמי קל יחסית ומערכת עצור/סע מובנית, מאפשר לה לשמור על ביצועים של "סופר-מיני" ולהציג פליטה מרשימה של 104 גרם CO2 לקילומטר בלבד - הפליטה הנמוכה ביותר בסגמנט הזה. גם צריכת הדלק הריאלית אמורה לנוע סביב 20 קילומטר לליטר בתנאי אמת.

מתי וכמה?

הג'אז ההיברידית תגיע לאירופה ואלינו במחצית הראשונה של השנה הבאה וסוגיית המחיר מעניינת מאד. בתור היברידית מלאה היא תהיה זכאית בארץ למס קניה של 30% בלבד, מה שעשוי להציב אותה כזולה ביותר במשפחת הג'אז, שהיתה עד כה יקרה למדי. עם מחיר של כ-115 אלף שקל או פחות היא עשויה לכבוש נתח נאה מאד מהפלח שלה.

עוד בקנה:

הסיביק החדשה אמורה להיחשף באירופה ובארצות-הברית במחצית השנייה של 2011 אך עדיין לא ברור אם תספיק לעשות עלייה כבר באותה שנה. שאר הייבוא תלוי בהתפתחויות בזירת הפנסים והתקינה: יבואנית הונדה פועלת נמרצות לייבא דגמים מארצות-הברית, ואם יוסרו החסמים, עשויים לנחות אצלנו שלל דגמים מעניינים מבית הונדה-ארצות-הברית כמו אקורד ואקורד קופה, המיניוואן הונדה "אודיסי" ועוד.

וולבו

S60

אחרי החלפת הבעלות בחברה, שנת 2011 תהיה שנת היערכות והתרחבות עבור וולבו. החידוש העיקרי של המותג ל-2011 הוא ה-S60 החדשה, ששיווקה יחל רשמית עוד לפני סוף השנה הנוכחית. זוהי מכונית בעלת חשיבות אסטרטגית לוולבו בישראל.

וולבו S60 החדשה
 וולבו S60 החדשה

מה חדש?

עיצוב מרהיב, שלוקח את המותג השמרני-לשעבר עמוק לתוך הטריטוריה של ב.מ.וו ושות'. יש גם תא נוסעים איכותי מאד, עם מרווח רגליים משופר מאחור ושלדה, שאמורה לתת קרב ראוי לגרמניות המתחרות בפלח שלה. יש כמובן גם אין-ספור מערכות בטיחות מתקדמות, שמזהות מצבים מסוכנים עוד לפני הנהג ומגיבות עליהם כמעט עצמאית. לארץ תגיע המכונית בשלב הראשון עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 180 כ"ס ועם מנוע 3 ליטר טורבו, שמייצר לא פחות מ-305 כ"ס ומגיע עם הנעה כפולה-קבועה כסטנדרט.

וולבו S60 החדשה
 וולבו S60 החדשה

מתי וכמה?

מחירי החיסול של ה-S60 היוצאת נעלמו לבלי שוב. המחירים של המכונית החדשה יתחילו בסביבות 240 אלף שקלים, יטפסו לסביבות 270 אלף שקלים לדגם ה-2 ליטר המאובזר ויפליגו מעבר ל-300 אלף שקלים לדגם ה-3 ליטר טורבו.

וולבו S60 החדשה
 וולבו S60 החדשה

טויוטה

VERSO-S

בטויוטה-ישראל מצפים בכיליון עיניים ל-VERSO-S, שתמלא את מקומה של ה"יאריס ורסו" הקלאסית בפלח "רכבי האמהות".

טויוטה VERSO-S
 טויוטה VERSO-S

מה חדש?

למרות אורך של מעט פחות מ-4 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.55 מ' בלבד, ה-S מציעה מרחב פנים ענק ורב-שימושי על-פי מיטב המסורת היפנית. את המושבים אפשר לקפל, להסיע על מסילה ולארגן בצורות שונות ומשונות כדי לשנע חמישה נוסעים או מטען חריג של גלשנים, אופניים ומה לא. כאשר כל המושבים מקופלים נפח ההעמסה מגיע לכמעט 1400 ליטר. לארץ היא תגיע עם מנוע 1.33 ליטר בנזין בהספק 99 כ"ס ועם תיבת ה-CVT המתוחכמת של טויוטה, שכוללת בחירה ידנית ב-7 מהירויות.

טויוטה ורסו VERSO-S
 טויוטה ורסו VERSO-S

טויוטה VERSO-S
 טויוטה VERSO-S

מתי וכמה?

המחיר יתחיל במקום בו היאריס מסתיימת. הימור על טווח של 115-120 אלף שקלים יהיה הגיוני.

עוד בקנה:

ה-RAV4 המשודרג כבר הספיק לנחות לפני סוף השנה ואם העניינים יסתדרו תנחת כאן עוד במחצית הראשונה הגרסה ההיברידית החדשה של האוריס האירופאית, שמצוידת במכללי ההנעה של ה"פריוס". לאותה משפחה היברידית שייך גם מיניוואן חדש, שיקרא גם הוא פריוס ויושק בשנה הבאה בארצות-הברית. לאירופה הוא עשוי להגיע ברבעון האחרון של 2012.

יונדאי

אקסנט

את השנה עמוסת החידושים ביונדאי אמורה לפתוח האקסנט החדשה, שנקראת גם VERNA"" בקוריאה ו"סולאריס" בבריה"מ. מדובר במכונית שרחוקה שנות אור מהאקסנט הבסיסית ובנויה כמו "משפחתית מוקטנת" עם איכויות של מכונית גדולה.

יונדאי אקסנט 2011
 יונדאי אקסנט 2011

מה חדש?

עיצובה נראה ואתלטי, מעין גרסה מוקטנת של הסונטה (והאלנטרה החדשה); יש לה מנועי 1.4 ו-1.6 מסדרת ה"גאמה" החדשה, בהספקים של 109 ו-125 כ"ס, עם ביצועים משופרים, תצרוכת דלק מופחתת ובטיחות פאסיבית שמכוונת לעבר 5 כוכבי NCAP. כראוי למכונית גלובאלית היא תיוצר בכל רחבי העולם, כולל במפעל חדש בסנט-פטרסבורג. עדיין לא ברור מהיכן היא תגיע אלינו.

מתי וכמה?

האקסנט הנוכחית, שמיוצרת בטורקיה, תיוצר כנראה לפחות עד סוף השנה כך שהיבואן לא יהיה לחוץ להביא את הדור החדש. ייתכן אף, ששתי המכוניות תוצענה במקביל. כך או כך זו לא תהיה מכונית במחירי "סוף עונה" כמו הנוכחית וסביר להניח שהיא תתומחר קרוב לחלק העליון של פלח הסופר-מיני, מול האוויאו החדשה והמאזדה 2 סדאן החדשה.

I35

אחרי שלוש שנים ללא משפחתית סדאן, תחזור יונדאי בשנה הבאה לפלח המשפחתיות עם יורשת ראויה ומתוחכמת לאלנטרה.

יונדאי i35
 יונדאי i35

מה חדש?

ה-I35 היא מכונית נאה למראה על בסיס השלדה האירופאית של ה-I30. יש לה תא נוסעים מרווח ואיכותי, אבזור עשיר ובקוריאה לפחות מוצע בה גם מנוע 1.6 ליטר מודרני עם הזרקת בנזין ישירה, שמייצר 140 כ"ס. אם המנוע הזה יגיע גם לדגם הישראלי הוא יציב סטנדרטים חדשים בפלח.

מתי וכמה?

ברבעון השני/שלישי של 2011 והמחירים יהיו חייבים להיות תחרותיים, כלומר ליישר קו עם המחיר לצרכן של מאזדה 3, קורולה ושות', ולתת הנחות מכובדות לציי רכב.

עוד בקנה:

היונדאי I10 הקטנה תגיע לאחר מתיחת פנים, שמעניקה לה חרטום יותר "בוגר" ו"מכובד". יש גם תא נוסעים משודרג ואופציה למנוע 1 ליטר חדש עם פליטה מזערית וחיסכון מופלג. מחליפת ה"מטריקס", שנושאת את השם IX20, תצא בתחילת 2011 לשוק האירופאי אך עתידה המקומי עדין לא הוכרע. סימני שאלה מרחפים גם סביב מועד הגעתה של הסונטה החדשה, שעדיין לא הוצגה עם תקינה אירופאית. יונדאי מתכוונת להשיק בשנה הבאה באירופה גם את הג'נסיס-קופה - הספורטיבית היוקרתית והחזקה שלה. אולם זו תהיה מכונית יקרה וספק אם היבואן מוכן לנסות להעפיל עם המותג יונדאי לפלח של ה-300 אלף שקלים פלוס.