ר' כמו רנו: כמה תעלה מכונית הדגל החדשה?

צפו בתמונות מתוך הפרויקט המלא של מגזין MANTALK - כל דגמי 2011 בישראל

רנו

LATITUDE

מכונית הדגל החדשה של רנו, שמוצבת מעל הלגונה, היא תוצר אופייני של תהליך הגלובליזציה בתעשיית הרכב. היא נושאת את התג של רנו, מיוצרת במפעל של רנו סמסונג בקוריאה, ומבוססת על פלטפורמה ועל מכללים של ניסן היפנית שאותם ניתן למצוא בין השאר בניסן אלטימה האמריקאית. יהיה מעניין לראות איך ייקלט השם "לטיטיוד" בקרב קהל הלקוחות הישראלי, שעדיין לא נגמל מ"מיציבושי" ומשתעל כשהוא צריך להגות את השם "קאשקאי".

רנו LATITUDE
 רנו LATITUDE

מה חדש?

פלטפורמה D של ניסן שודרגה, הותאמה לדרישות האירופיות (המתלה הקדמי של רנו) ועודנה. המכונית מציעה ממדים "ייצוגיים" עם אורך מרשים של 4.89 מטרים ורוחב של 1.83 מטרים, אם כי בסיס הגלגלים מסתפק ב-2.76 מטרים. יש לה תא נוסעים איכותי ומפואר עם שלל תוספות תקניות נדיבות כמקובל בקוריאה, ומערך של מנועים מבית רנו וניסן. המנוע הרלבנטי עבורנו יהיה דגם שני הליטרים המוכר של ניסן, בהספק 140 כוחות סוס, המשודך לתיבה אוטומטית רציפה (CVT) בת שש מהירויות.

מתי וכמה?

בתחילת השנה הבאה, אם לא לפני כן - וכמו בכל רכב שרוצה לנגוס בפלח השוק של מאזדה 6, טויוטה אוונסיס ודומותיה. אפשר לצפות לדגם בסיס בטווח מחירים של 160-180 אלף שקלים.

שברולט

אורלנדו

המתקפה הרצינית ביותר על פלח השוק המבוסס של המאזדה 5 תגיע בתחילת 2011 מכיוון השברולט "אורלנדו" החדש. הוא מבוסס על שלדת "דלתא 2" של הקרוז ויש לו עיצוב רבוע, שרירי ותכליתי מאד, עם עדיפות לניצול הממדים החיצוניים לטובת המרחב הפנימי ונפח נשיאת המטען.

שברולט אורלנדו
 שברולט אורלנדו

מה חדש?

כראוי לרכב בעל יעילות מבנית גבוהה מציע האורלנדו שבעה מקומות ישיבה בשלוש שורות, עם מרווח סביר גם בשורה השלישית מאחור. תא הנוסעים מודרני ומלא פתרונות אכסון ובאגף ההנעה הוא מצויד במנוע 1.8 ליטר בנזין מודרני, שמייצר 141 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 6 מהירויות. יהיו גם שני דיזלים בנפח 2 ליטר, עם הספקים של 131 ו-163 כ"ס.

שברולט אורלנדו
 שברולט אורלנדו

מתי וכמה?

במחצית הראשונה של 2011. האורלנדו מיוצר בקוריאה על-ידי חטיבת GM-DAT של ג'נרל מוטורס ולכן יש לו פוטנציאל להציע מחירים "שוברי סגמנט". לא נופתע ממחיר בסיס שינוע בסביבות ה-140 עד 150 אלף שקל.

שברולט אורלנדו
 שברולט אורלנדו

ספארק

חטיבת שברולט רוצה נתח גם מפלח המיני-מכונית שצובר לאחרונה פופולאריות בארץ, ולכן היא תשווק את הספארק החדשה בישראל אפילו עוד לפני הופעת גרסה אוטומטית. מדובר במכונית אסטרטגית של שברולט בעולם.

שברולט ספארק
 שברולט ספארק

מה חדש?

מכונית "קטנה-גדולה" קלאסית, שמיועדת לצעירים ולקשישים - שני קהלי היעד העיקריים בפלח הזה. יש לה אורך מינימלי, אך רוחב ויציבה אתלטית של סופר-מיני וגובה של מיני-MPV, שמבטיח תחושה מרווחת בתא הנוסעים למרות בסיס גלגלים קצרצר. תא הנוסעים "צעיר" ותוסס עם לוח מחוונים נוסח אופנוע ושלל אופציות סגנון חיים. לאירופה יוצאת המכונית עם מנועי בנזין קטנים ויעילים בנפח 1 ו-1.2 ליטר.

מתי וכמה?

במחצית הראשונה של 2011 ובמחירים שיהיו חייבים להתמודד עם הסוזוקי "ספלאש" ועם יונדאי I10 כדי להצליח. אם מוסיפים לכך את הגיר הידני, לא נופתע למחיר בסיס בסביבות ה-80 אלף שקל ומטה.

שברולט AVEO החדשה
 שברולט AVEO החדשה

ללא ספק המכונית החשובה ביותר של המותג בישראל ב-2011. היא פונה לפלח שוק חיוני בהיקף של כ-30 אלף מכירות בשנה שבו ל-UMI לא היתה נוכחות שיווקית ב-2010.

שברולט AVEO החדשה
 שברולט AVEO החדשה

מה חדש?

פלטפורמה חדשה ומודרנית עם עיצוב ספורטיבי ובעל נוכחות "צעירה", ממדים חיצוניים ופנימיים מוגדלים, בעיקר בגרסת הסדאן שתהיה "משפחתית מוקטנת" אמיתית. תא נוסעים עם איכות ייצור מודגשת ובטיחות פאסיבית משודרגת. המכונית תשווק עם מנועים בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר ותגיע בשלב הראשון מקוריאה, אם כי ייתכן בהמשך שינוי במדינת הייצור. שתי הגרסאות יצוידו בתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות, בחישוקי 15 אינץ' ומעלה ובאבזור פנימי עשיר.

מתי וכמה?

האביאו 2011 תמוצב כדגם גדול מתוחכם ומן הסתם יקר יותר מקודמתה ותתמודד החל מהרבעון השני של 2011 בחלק העליון של הפלח שלה עם מחיר ממוצע משוער של כ-112 אלף שקל לדגם הסדאן.

עוד בקנה:

השנה העמוסה של שברולט תמשיך עם רכב הכביש-שטח "קפטיבה" שיגיע אלינו לאחר מתיחת פנים יסודית, שכוללת כמה שינויי עיצוב חיצוניים ובעיקר תא נוסעים חדש ואיכותי יותר. גם המנועים חדשים וכוללים טורבו-דיזלים, מנוע 2.4 ליטר בנזין ומנוע V6 בנפח 3 ליטר. השברולט "קרוז" צפויה להתרחב לסדרה שלמה, עם גרסת 5 דלתות ואולי גם עם מנועים חדשים שכוללים 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס ו-1.8 ליטר. אם ימצא פיתרון לשאלת הפנסים אולי נזכה לראות בישראל גם את ה"קאמארו" הקרבית.