דיווח: חיזבאללה ישתלט על לבנון אם יואשם ברצח חרירי

כך דווח ברשת ב', המתבססת על העיתון "א-שארק אל-אווסט" ■ נסראללה הזהיר בשבוע שעבר מפני כל שיתוף פעולה עם בית הדין הבינלאומי

ימים מתוחים בלבנון: בית הדין הבינלאומי בהאג צפוי למסור בתקופה הקרובה את החלטתו בנוגע להתנקשות בראש הממשלה לשעבר רפיק אל-חרירי בשנת 2005, כאשר מקורות בלבנון מזהירים שבמידה ובית הדין יפנה אצבע מאשימה כלפי ארגון חיזבאללה - הוא עלול להשתלט על המדינה. כך דווח היום (ג') ברשת ב'.

בדיווח ברשת ב' מתבסס על העיתון "א-שארק אל-אווסט", שמדווח מפי מקורות ביטחון כי חיזבאללה, אמאל וגורמים פרו-סוריים אחרים מתאמים ביניהם תוכניות להשתלט על ביירות ועל כבישים המובילים מדרום לבנון, ולחלק את השטח בין הארגונים.

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, הזהיר בשבוע שעבר מפני כל שיתוף פעולה של גורמים בלבנון עם בית הדין הבינלאומי החוקר את רצח חרירי. ההערכה היא כי בית הדין יקשור את חיזבאללה בחיסול.

בתוך כך, העיתון "וושינגטון פוסט" פרסם היום ראיון עם ג'פרי פלטמן, דיפלומט אמריקני בכיר, שאמר כי על סוריה לרסן את הפעילות של איראן וחיזבאללה בתוך לבנון, אם ברצונה לשקם את היחסים עם ארה"ב. בחודש שעבר ביקר בלבנון נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד, וזאת בתקופה שבה המערכת הפוליטית בלבנון כמרקחה והקואליציה של סעד אל-חרירי אינה יציבה.