"בחינת לשכת עורכי הדין היתה אולי הקשה ביותר; פשוט סיוט"

מתמחה אחת הגדירה את הבחינה: "אחד המבחנים הקשים, אם לא הקשה ביותר - פשוט סיוט" ■ לעומתה אמר מתמחה אחר כי "הבחינה היתה יותר קלה מהפעם הקודמת"

"אחד המבחנים הקשים, אם לא הקשה ביותר", כך הגדירה אחת מהמתמחות שניגשה אתמול (ב') לבחינה בכתב של לשכת עורכי הדין, שנערכה בגני התערוכה בתל-אביב. "הבחינה הזאת היתה פשוט סיוט, אני אפילו לא מחשיבה את עצמי כ"מתנדנדת" - בטוח נכשלתי", הוסיפה.

לעומתה, הביע מתמחה אחר דעה מנוגדת - "הבחינה היתה יותר קלה מהפעם הקודמת", כתב, "אין ספק שרוב הנבחנים יעברו אותה בהצלחה".

לבחינה אתמול, שחוברה על-ידי ועדת בחינות חיצונית ללשכת עורכי הדין, בראשות השופטת הילה גרסטל, ניגשו כ-1,700 מתמחים. על-פי ניסיון העבר, רובם הגדול צפוי להצטרף בקרוב לקהילת עורכי הדין בישראל, שחוותה בשנים האחרונות גידול עצום ומגיעה לשיאים עולמיים, עם עורך דין אחד לכל 165 תושבים בארץ ועורך דין אחד לכל כ-30 תושבים, באזור תל-אביב. כבר עתה, לפי נתוני לשכת עורכי הדין, אלפים מביניהם, כלל לא עוסקים במקצוע.

בחינות לשכת עורכי הדין נערכות פעמיים בשנה, הן מורכבות מ-100 שאלות ברירה מרובה ("שאלות אמריקאיות"). השאלות הן נקודתיות, ולא שאלות רוחב מהסוג שנהוג יותר במסגרת לימודי המשפטים במוסדות הלימוד, והן נוגעות לסדרי הדין האזרחיים והפליליים, ולא לדין המהותי.

בחינת הלשכה, בנויה מחמישה חלקים, על-פי נושאים (הדין הפלילי, דיני תאגידים, דיני משפחה, וכדומה). ציון עובר הוא 65, אך מי שקיבל ציון של 60 בכל אחד מחלקי הבחינה יקבל גם הוא ציון עובר. הנבחנים שעוברים בהצלחה את הבחינה בכתב, צריכים לעבור גם מבחן בעל פה, שאחוזי ההצלחה בו גבוהים מאוד.