כשליש מהתרמילאים טסים למזרח באמצעות חברות ערביות

על-פי נתוני חברת איסתא, כ-40 אלף תרמילאים ייצאו למזרח הרחוק בחודשים הקרובים ■ כשליש מהם יטוסו במטוסי רויאל ג'ורדנייאן, קטאר איירווייס ואיתיחאד

בזמן שהקריאות לחרם ישראלי על טורקיש איירליינס נמשכות - עושה רושם שדווקא חברות תעופה ערביות אחרות ממדינות אחרות עושות עלייה.

כ-40,000 תרמילאים ישראלים ייצאו בתקופה הקרובה לטיולים ברחבי העולם, כשגם הפעם היעד הפופולרי ביותר הוא מדינות המזרח הרחוק - המהוות את היעד לכ-60% מהמטיילים הישראלים. כשליש מהנוסעים ליעדים אלה, על-פי נתוני חברת איסתא המובילה את המכירות בתחום, ייעשו זאת באמצעות חברות תעופה ערביות.

החברה הפופולרית ביותר מבין החברות היא "רויאל ג'ורדנייאן" הירדנית, כשאחריה מוכרות כרטיסים רבים לישראלים גם "קטאר איירווייס", המציעה טיסה עם עצירה בדוחא, וכן חברת "איתיחאד", המציעה עצירה באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות.

באיסתא מסבירים כי מאחר שכ-70% מהמטיילים הם בגילאי 21-24, המחיר הוא גורם מכריע. "מחירי הטיסות בחברות הערביות זולים בכ-30% ממחירי החברות האירופאיות ואל-על", טוענים באיסתא, ומציינים כי עד לאחרונה נסעו המטיילים הישראלים גם עם חברת "אמירייט איירליינס" דרך דובאי - אך פרשת חיסול מבחוח בדובאי הביאה את התופעה לכדי סיום.