צפו בתמונות: ניתוח פרויקט "שכונת הנשיא" ברחובות

רחובות סוגרת את הפער מול הערים השכנות, כשהערכות מדברות על התייקרות של 60%-50% במחירי הדירות

עד לפני שלוש-ארבע שנים התקשתה רחובות להתחרות בערים השכנות, ראשון לציון, נס ציונה, ואפילו גדרה ובאר יעקב. הפער הולך ונסגר בשנים האחרונות, כשהערכות מדברות על התייקרות של 60%-50% במחירי הדירות.

אין ספק שהעיר נהנתה משיפור בנגישות התחבורתית שלה: החיבור הנוח לכביש 431 דרך כביש 40, הקרבה לחוצה ישראל, הארכת כביש 411 המחבר את צומת ביל"ו לצומת בית עובד וההפרדות המפלסיות שבוצעו ושמתוכננות במפגשי הרכבת. בעירייה מעריכים כי בהתאם לנתוני הלמ"ס, אוכלוסיית רחובות תגיע ל-150 אלף איש בשנת 2025.

שכונת אחוזת הנשיא היא פרויקט של קרדן נדל"ן וחותם חירם. היא נמצאת בצפון רחובות, סמוך למוזיאון בית הנשיא הראשון, למכון ויצמן וליציאה מהעיר, בקרבת כביש עוקף רחובות החדש ובקרבת תחנת הרכבת. השכונה משתרעת על 120 דונם.

אכלוס השלב הראשון החל בפברואר 2002, אך חלק מהבניינים והשטחים הציבוריים בשכונה עדיין לא הושלמו. החודש פורסם כי מחאת הדיירים בשכונה נגד היזם הובילה את היזם לאיים על ועד התושבים בתביעה משפטית. לטענת היזם, העיכובים בשדרוג הפארק, בסלילת השבילים והכבישים הם באשמת העירייה.

בין היתר, מחכים בשכונה למרכז מסחרי, שאמור היה להיפתח "עם הכניסה לדירה", אך עד היום דנים היזם והעירייה בתוכניות לבנייתו, שכנראה ייבנה רק בשליש מגודלו המתוכנן.

שכונת אחוזת הנשיא / צילום: רחובות
 שכונת אחוזת הנשיא / צילום: רחובות