מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל סוגר פרויקט - ללא פיטורים

נשיא מרכז המו"פ, משה ליכטמן: "אנשי הפיתוח ישולבו בפרויקטים חדשים בהרצליה ובחיפה"

110 עובדים שעסקו בפעילות הטלקום של מיקרוסופט בישראל, התבשרו ביומיים האחרונים שנסגר אחד מפרויקטי הדגל שעסקו בו בתחום ענן המחשוב, שנערך בתנאי אינקובציה - כלומר, טרום מוצר. כך נודע ל"גלובס". במיקרוסופט אישרו את הדברים.

במרכז המחקר והפיתוח המקומי, שבו מועסקים 650 עובדים, מתנהלים 12-15 פרויקטים באופן שוטף במגוון תחומים, הבולטים שבהם הם אבטחה, טלקום, ניידות ושירותי ענן מחשוב.

העובדים לא יפוטרו אלא יעברו לפרויקטים אחרים שייכנסו למרכז הפיתוח המקומי בזמן הקרוב. עובדים אלה נחשבים איכותיים ובחברה לא רוצים להפסיד אותם. בעקבות הפסקת הפעילות עמד סימן שאלה גם מעל להמשך דרכו של מנהל תחום הטלקום במרכז, אבנר מור, אך ככל הידוע הוא אינו צפוי לעזוב את תפקידו בשלב זה.

בתגובה מסר משה ליכטמן, נשיא מרכז המחקר ופיתוח של מיקרוסופט בישראל, כי "לאור שינוי בסדרי העדיפויות החליטה מיקרוסופט להפסיק פרויקט פיתוח של הטלקום במרכז המו"פ. במקביל, נפתחו מספר פרויקטים חדשים, ואנשי הפיתוח ישולבו בהם ובקבוצות פיתוח אחרות במרכזי המו"פ בהרצליה ובחיפה. בסביבה דינמית זו מתבצעים לעתים שינויים ובמקביל לפרויקטים שמסתיימים נפתחים חדשים".

בנוסף, ל"גלובס" נודע כי באחרונה סיים המרכז את הפעילות שנעשתה לווינדוס פון 7, מערכת ההפעלה החדשה של החברה לסלולר. המרכז המקומי לא אישר מעולם באופן רשמי את קיומה של מחלקה זו, שהעסיקה 20 עובדים.

בשבועות האחרונים השיקה מיקרוסופט בעולם את מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה שלה, והיא החלה להימכר לפני כשבועיים באירופה ובשבוע הבא תתחיל להימכר בארה"ב. למרות שהמו"פ הישראלי היה שותף למערכת ההפעלה הזו, מיקרוסופט עדיין לא שילבה בה גרסה בעברית.