סקר בשיקגו: נמשכת התמיכה היהודית החזקה באובמה

הסקר, שנערך ביוזמת JStreet, מראה גם שהנושא הישראלי לא מילא תפקיד משמעותי בהחלטת הבוחרים היהודיים בעד מי להצביע

סקר שנערך בקהילה היהודית בשיקגו רבתי, עירו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מראה שנמשכת התמיכה היהודית החזקה בנשיא, ושהנושא הישראלי לא מילא תפקיד משמעותי בהחלטת הבוחרים היהודים בעד מי להצביע.

הסקר נערך בין ה-18 ל-24 באוקטובר ביזמת JStreet, שדולה בוושינגטון שמגדירה עצמה פרו-ישראלית ושמקדמת שלום בין ישראל לפלסטינים.

הסקר מדד הלכי רוח רק באזור המטרופוליטני של שיקגו ולממצאיו אין תקפות כלל-ארצית, אך הוא עשוי להיות אינדיקציה מסוימת למגמות בכל הקהילה היהודית בארה"ב. יודגש, עם זאת, כי סקרים קודמים הצביעו על שחיקה משמעותית בתמיכה באובמה בקרב יהודים בכל ארה"ב.

לפי הסקר, רמת התמיכה של יהודי אזור שיקגו בנשיא גבוהה בהרבה משיעור התמיכה בו בכלל האוכלוסיה. שיעור המרוצים מביצועיו בקרב היהודים הוא 67%, בהשוואה ל-43% באוכלוסיה הכללית בהיקף ארצי, לפי סקר גאלופ מאותה תקופה.

ועם זאת, שיעור התמיכה היהודית בביצועי הנשיא בהקשר של הסכסוך הישראלי-ערבי היה נמוך בהרבה: 49%. 39% מהנשאלים הביעו מורת רוח ממדיניות אובמה במזה"ת.

עוד העלה הסקר, שהכלכלה עמדה בראש מעייניהם של המצביעים ושהסכסוך הישראלי-פלסטיני לא מילא תפקיד משמעותי בהחלטת הבוחרים היהודיים בעד מי להצביע. 53% מהנשאלים אמרו, כי הכלכלה היא הנשוא החשוב ביותר, או השני בחשיבותו, ברשימת נושאים שהוצגה לפניהם. רק 14% מהנשאלים דרגו את ישראל כנושא החשוב ביותר או השני בחשיבותו, ורק 3% ייחסו חשיבות עליונה לבעיית איראן.

הסקר נערך ע"י חברת הסקרים גרסטין-אגנה סטרטג'יק קומיוניקיישן, בקרב 400 משפחות באזור שיקאגו.