אטיאס מתחייב: אגביר הפיצויים לחקלאים בכדי לשחרר קרקעות

שר הבינוי והשיכון: "משרד האוצר צריך לתת תמריצים לזוגות צעירים, לקונים דירה ראשונה ודירה בפריפריה. אם צריך נלך נגד הממשלה בעניין הזה בקדנציה הקרובה"

"משרד האוצר צריך לתת תמריצים לזוגות צעירים, לקונים דירה ראשונה ודירה בפריפריה. אם צריך נלך נגד הממשלה בעניין הזה בקדנציה הקרובה", כך אמרשר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס הערב (ה') בפתיחת הכנס השנתי של התאחדות האיכרים, שנערך בכפר המכביה ברמת גן.

"עליית מחירי הדירות זו הבעיה העיקרית כיום בישראל וכדי להילחם בבעיית המחירים צריך להגדיל את ההיצע", אמר אטיאס והוסיף כי ישנם חקלאים המחזיקים קרקע מאושרת לבנייה מצד אחד, אך אינם מעבדים אותה. החקלאים מחזיקים קרקע של 12 אלף יח"ד בין גדרה חדרה שלא מסכימים לשחרר אותם, למרות פיצויים.

אטיאס הדגיש כי בחקלאים שמגדלים בקרקע, לא יגע, למרות שהוא מעדיף שהם יגדלו בקרקעות שהן פחות מבוקשות. "אני מתכוון להעביר החלטה בשבוע הבא - כל קרקע ששינתה את ייעודה, נפצה את החקלאים והם יקבלו 20% מייזום הקרקע בפטור במכרז - זה שווה הרבה מאוד כסף ומהווה תמריץ". לדבריו, "זה עדיף מ-3 הבג"צים שהוגשו בנושא והתווכחו על גובה הפיצוי וכולם נדחו". אטיאס מתכוון להחלטה 969 של מועצת מקרקעי ישראל המצויה בבג"צ מאז 2004, והיא מעניקה פיצוי אחיד לדונם בכל הארץ, עם בונוסים מסויימים ליישוב שישתף פעולה עם התהליך.

בנוסף, אטיאס ציין כי הם מתכוונים להגדיל באופן משמעותי את הפיצוי למטר חקלאות לחקלאים שרוצים לשחרר את הקרקע, מעבר ל-20% אלה.

נציין כי בפתיחת הכנס נשאו דברים גם שר החקלאות שלום שמחון, ראש הלובי החקלאי בכנסת שי חרמש והרמטכ"ל לשעבר דני חלוץ.