נתניהו בניו-יורק: "שחרור קרקעות מדינה לבנייה יתרום לצמיחה"

"הבנייה בישראל - מפתח לצמיחה כלכלית" ■ הגדלת זמינות הקרקעות בארץ והקלות בתכנון בנייה יוסיפו 1% עד 2% לתמ"ג ב-10 השנים הבאות, וזה בלי קשר למה שקורה בארה"ב ובסין"

על רקע המחלוקת המתחדשת עם ממשל אובמה על הבנייה ממזרח לקו הירוק, אמר הערב (ג') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי בנייה היא מפתח לבריאותה הכלכלית של ישראל וכי שחרור קרקעות מדינה לבנייה יתרום לצמיחה.

נתניהו, שהגיע אמש לניו-יורק מניו-אורלינס, אמר את הדברים בראיון לסוכנות בלומברג. הוא הקדיש את יומו לראיונות לכלי תקשורת אמריקניים, עם דגש על תקשורת כלכלית, לרבות שיחה עם מריה ברטירומו מ-CNBC. בצהריים סעד רה"מ עם אנשי עסקים ונאם לפניהם על חוזקה של הכלכלה הישראלית. בשלב זה לא ברור מי סעד על שולחן נתניהו, אך מקור כלכלי בניו-יורק אמר כי המוזמנים "אינם טיפוסים של וול סטריט אלא מעכרים עסקיים".

"עם הגדלת זמינות הקרקעות בישראל לבנייה והקלות בתכנון בנייה נוכל להוסיף 1% עד 2% לתמ"ג מדי שנה ב-10 השנים הבאות, וזה בלי קשר למה שקורה בארה"ב ובסין", אמר נתניהו בראיון לבלומברג.

"למעשה, בלתי אפשרי לבנות משהו בישראל", אמר נתניהו, בהתייחסו למכשולים הביורוקרטיים שפוגעים בבנייה חדשה או בהרחבת בניינים קיימים.

ראש הממשלה לא הזכיר את הבנייה בשטחים בראיון, אך זמן קצר קודם לכן פרסמה לשכתו הודעה שמדגישה כי ירושלים אינה התנחלות אלא בירתה של מדינת ישראל. "ישראל מעולם לא נטלה על עצמה מגבלות כלשהן על הבנייה בירושלים ואינה רואה כל קשר בין תהליך השלום לבין מדיניות התכנון והבנייה בירושלים", נאמר בהודעה.

ההודעה פורסמה בעקבות ביקורת שמתחו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וקודם לכן הסטייט דיפרטמנט על תכניות חדשות לבנייה במה שהממשל מכנה "אזורים רגישים" במזרח ירושלים. המחלוקת צפויה לעלות בפגישתו של נתניהו עם שרת החוץ האמריקנית, הילארי קלינטון, ביום ה'. בניו-יורק.