מה רוצה עוזי לנדאו?

המסרים העמומים אינם מותירים רושם באוצר ואינם מעוררים תגובה כלשהי מצד רה"מ

לא הוא לא נגד, אבל הוא גם לא בעד. הוא קרא לרה"מ להתערב מיידית בתהליך אישור מסקנות ועדת ששינסקי, אבל הוא עדיין לא יודע אם ינצל את זכותו להגיש עמדת מיעוט במסגרת הדו"ח הסופי. נציגיו בוועדה היו שותפים מלאים בכתיבת הדו"ח, אבל את מסיבת העיתונאים שבה הוצג הם העדיפו להחרים.

לשר התשתיות ד"ר עוזי לנדאו יש תדמית בציבור של אדם שמסוגל להגיד מה שהוא רוצה. אבל היום, במשך קרוב לשעה, ניסו העיתונאים להשיג תשובה ברורה לשאלה פשוטה לכאורה, מה עמדת השר לגבי מסקנות דו"ח ועדת ששינסקי.

בסופו של מאמץ, מרוכז יצאו העיתונאים מלשכתו של השר עם מסר מורכב, בלשון המעטה. הדו"ח עצמו דווקא בסדר מבחינה כלכלית, אבל לנדאו חושב שהוא אינו מביא לידי ביטוי שיקולים אחרים, "אסטרטגיים או "גיאו-פוליטיים".

מה הם אותם שיקולים? העיקרי שבהם הוא להבטיח שבסופו של דבר היזמים יהיו מרוצים ושלא יברחו מכאן, ולא - הם עלולים לעכב את פיתוח תמר.

השיקול המשני, שנובע מהשיקול הראשון, הוא להבטיח שלא נישאר תלויים בחסדיו של ספק גז אחד, שהוא במקרה מצרי ואינו נמנה כידוע עם חובבי ציון (את זה השר לא אמר - ע"ב).

האם הקו שבו בחר לנדאו נועד להשיג מטרה כלשהי? מטרה קונקרטית מעבר לאמירת "אמרתי לכם" שתירשם לפרוטוקול של ועדת החקירה שעדיין לא קמה? נכון להיום, המסרים המורכבים, העמומים שלו, אינם מותירים רושם באוצר ואינם מעוררים תגובה כלשהי מצד ראש הממשלה.