לילה לא שקט

ג'ון סטיוארט עושה היסטוריה, וגם קונאן אובראיין, שהותיר מאחור את ג'יי לנו בליל תוכנית הבכורה שלו; כך הצליחו הבריטים למכור לאמריקנים את "רוקדים עם כוכבים"; אמריקה מצפה לערוץ של אופרה ווינפרי; וג'יימס בונד יוצא למשימה בשירות אולפני MGM

סטיוארט מוחץ את לנו

תוצאות הבחירות לקונגרס האמריקני לא היטיבו עם הסאטיריקן ג'ון סטיוארט. מגיש התוכנית "דיילי שואו", המזוהה עם הגוש הליברלי בפוליטיקה האמריקנית, אמנם נבחר בחודש שעבר לאיש המשפיע ביותר באמריקה, אבל השקפת עולמו ספגה מפלה קשה. קשה מאוד. לפחות הוא יכול להתנחם בכך שעשה היסטוריה בעולם הלייט-נייט.

לראשונה זה יותר מעשור הצליחה תוכנית לייט-נייט של רשת כבלים להביס את מתחרותיה המבוססות והוותיקות, "טונייט שואו " של ג'יי לנו ו"לייט שואו" של דיוויד לטרמן.

תוכניתו של סטיוארט צברה בחודש אוקטובר 1.3 מיליון צופים בממוצע לתוכנית, בעוד שלנו ולטרמן הגיעו למקומות השני והשלישי עם כ-100 אלף צופים פחות מסטיוארט.

נכון, תוכניתו של סטיוארט נמשכת רק חצי שעה, בעוד שלנו ולטרמן צריכים למלא עוד חצי שעה לאחר מכן, אבל עדיין - ההעפלה שלו לראש טבלת רייטינג הלייט-נייט בחודש אוקטובר היא הישג מרשים.

ובינתיים, ברשת NBC לא יודו בכך, אבל הם מודאגים מאוד מנתוני הצפייה של ג'יי לנו. לראשונה מאז ששב לביתו הלייט-נייטי "טונייט שואו", הפסיד לנו ברייטינג ליריבו לטרמן בכל הפרמטרים החשובים בשבוע האחרון של אוקטובר: גם במספר הצופים הכללי, גם בקבוצה הדמוגרפית הנחשקת של בני 18-49 וגם בקבוצת הצופים הצעירים.

אם לא די בכך, תוכנית הבכורה של קונאן אובראיין בערוץ הכבלים TBS, משכה 4.2 מיליון צופים, מתוכם 3.3 מיליון בגילאי 49-18, בעוד שבתוכנית של לנו צפו 3.5 מיליון איש ולטרמן הסתפק ב3.4 מיליון צופים.

הצניחה של לנו ברייטינג משפיעה גם על מי שמשדר אחריו, ג'ימי פאלון, שכזכור החליף במשבצת את קונאן אובראיין. פאלון מפסיד לעמיתו מרשת CBS קרייג פרגוסון בקביעות בחודשים האחרונים, וזהו מצב שברשת NBC, מולדת הלייט-נייט, יתקשו להשלים עמו לאורך זמן.

באופן מעט משעשע, ההסבר שמספקת רשת NBC לירידה ברייטינג של לנו הוא אותו הסבר שסיפקה לפני כשנה, כשהדיחה את קונאן מ"טונייט שואו" והחזירה לשם את לנו - חולשת משבצת השידור של עשר בלילה.

בעונת הסתיו הנוכחית העלתה הרשת כמה סדרות דרמה, כולן נכשלו בינתיים, וחלקן, כמו "UNDERCOVERS" המדוברת, בוטלו. ציבור צופי הברודקאסט באמריקה פשוט לא מוכנים לתת ל-NBC צ'אנס בעשר בלילה.

רוקדים עם בריטים

העונה השישית של "רוקדים עם כוכבים" עושה בינתיים חיל בטבלאות הרייטינג הציוני, וזו הזדמנות מצוינת לבדוק כיצד נולדה התוכנית המצליחה, שממשיכה לרוץ בכל העולם, ובאמריקה אף נחשבת לתוכנית הריאליטי המצליחה ביותר אחרי "הישרדות".

ידוע ש"רוקדים עם כוכבים" נולדה ב-BBC הבריטית תחת השם "STRICTLY COME DANCING", אבל מה שפחות ידוע הוא שגם התוכנית הבריטית היא גרסה מחודשת לתוכנית ריקודים סלוניים, שעלתה לראשונה בממלכה ב-1948 ורצה במשך חמישה עשורים כמעט. ב-2004 החליטו ב-BBC לחדש אותה, ולשלב ידוענים לצד רקדנים מקצוענים.

רגע לפני שעלתה הגרסה החדשה על המסך הבריטי, טסו אנשי ה-BBC לארצות הברית בניסיון לשכנע את בני הדודים האמריקנים לרכוש את הפורמט. באותם ימים "אמריקן איידול" של סיימון קאוול כבר הפכה למגה-להיט באמריקה, והבריטים קיוו שזה יסייע להם למכור את "רוקדים" לכל המרבה במחיר.

הם ממש לא היו מוכנים לתגובות הפושרות שקיבלו. חלק מהמפיקים תהו כמה זמן יחזיק מעמד הצופה הממוצע מול תוכנית די נוקשה, שבה רואים בסך הכל אנשים רוקדים ולס, טנגו או צ'ה צ'ה צ'ה. מפיק אחר אמר, שהרעיון של תוכנית ריקודים סלוניים הוא "בריטי מדי".

אחרי שנתקלו בדחיות רבות, הצליח אחד המפיקים לשכנע את האחראית על פרוגרמינג אלטרנטיבי (כן כן) ברשת ABC לצפות ב-DVD של הגרסה הבריטית. היא התיישבה יחד עם חברי מחלקתה לצפות בתוכנית, וכל הנוכחים נדבקו מיד למסך. "לא הכרנו אף אחד מהידוענים הבריטים", אמרה המנהלת אנדריאה וונג, "אבל ההתרחשות על המסך הייתה פשוט מרתקת והריקודים הצטלמו נהדר".

וונג מיהרה לשכנע את מנהל חטיבת הריאליטי, וזה הצליח לשכנע את מנהל חטיבת הבידור דאז של ABC, סטיבן מקפירסון. התוכנית עלתה לאוויר ב-ABC עם המון חששות, אבל הפכה מיד ללהיט. מכאן, הדרך לרכישת הפורמט על ידי רשת הייתה קצרה.

אגב, מי שמעוניין יכול לצפות בישראל במקור הבריטי בערוץ BBC ENTERTAINMENT הנקלט ב-HOT וב-yes.

אופרה חוזרת

אופרה ווינפרי כבר מוכנה, ותאריך היעד הולך ומתקרב: בשעות הצהריים של ה-1 בינואר 2011 יושק בארצות הברית ערוץ הכבלים החדש מבית דיסקברי וחברת ההפקות של ווינפרי: OWN, ראשי תיבות של OPRAH WINFREY NETWORK.

לוח השידורים של הערוץ יכלול, לפי הודעת היחצ"נים, "סדרות מקוריות וספיישלים, שיתמקדו כולם בבידור, במתן מידע ובסיוע לאנשים לחיות את החיים הטובים ביותר האפשריים". נשמע ממש מעורר השראה.

בין כוכבי ה"דיילי טוק שואוז" שיגיעו לערוץ אפשר יהיה למצוא לקט ממיטב תוכניותיו של דוקטור פיל לאורך השנים, רוזי אודונל שתשוב למסך לאחר הפסקה ארוכה, וקרסון קרסלי, לשעבר מ"טאץ' עליז לגיי שיעז" ו"המדריך להיראות טוב בעירום".

מקומה של ווינפרי בלוח השידורים יהיה נרחב, ויכלול כמה תוכניות, וביניהן אחת בפריים-טיים. התוכנית "העונה ה-25 של אופרה" תשודר בערבי שישי בשמונה בערב. תוכניות רבות יישאו את שמה של אופרה ווינפרי, על אף שהיא עצמה לא תשתתף בהן כנראה. הכל עניין של מיתוג, כמובן.

כך, למשל, ב"ASK OPRAH'S ALL STARS" יספקו מומחים שונים עצות לצופים, וביניהם אפשר יהיה למצוא את דוקטור אוז, שהחל את דרכו בתוכנית הטוק-שואו היומית של ווינפרי, וגם כוכבים מתחלפים כמו העיתונאית דיאן סוייר והראפר ג'יי זי.

מתקפת יחסי הציבור תגדל ותתעצם לקראת ה-1 בינואר, ותכלול פרסומות בכל המדיות האלקטרוניות, ברשת וכמובן בשילוט חוצות לאורך ולרוחב אמריקה.

קוואנטום של נחמה

חודשים של דיונים, ויכוחים ומשא ומתן הסתיימו בסופו של דבר בפתרון הפשוט ביותר וכנראה גם המתבקש ביותר - אולפני MGM, האולפנים של האריה השואג, פנו לבית המשפט והכריזו על פשיטת רגל. בשפה משפטית אמריקנית קוראים לזה CHAPTER 11.

עכשיו נשאלת השאלה מה הלאה. פושטי רגל בקנה מידה יותר קטן יודעים את התשובה - לפעמים קל יותר להפעיל את העסק אחרי שכבר הכרזת על פשיטת רגל, כי אז נמחקים חלק מהחובות, ואם יש רצון ויכולת אפשר להמשיך ולהפעיל את המיזם כ"עסק חי". וזה כנראה גם מה שיקרה עם אולפני MGM. תחילה התברר, כי מנהלי האולפנים SPYGLASS ENTERTAINMENT ישמשו כמנהלים בפועל של MGM במהלך תקופת הבראתה.

שירות הידיעות הכלכליות "בלומברג" דיווח, כי ב-MGM כבר מתניעים מחדש את העבודה על המותג המצליח ביותר שנשאר בידיהם: סרטי ג'יימס בונד. במקור אמור היה הסרט החדש בסדרה לצאת לאקרנים בימים אלה, אבל הצרות הכלכליות של האולפנים דחו את תחילת ההפקה למועד בלתי ידוע, וזה קרה אחרי שכבר הוכרז, כי סם מנדס, במאי "אמריקן ביוטי" ו"חלון פנורמי" יביים את הפרק ה-23 בסדרה, ואחרי שנמסר כי פיטר מורגן, תסריטאי "המלכה", יכתוב את התסריט, ואחרי שאושר סופית, כי דניאל קרייג ישוב בשלישית לתפקיד סוכן 007.

ובכן, עכשיו מתברר, שאולפני MGM המחודשים מתכוונים להשיב את סוכן הוד מלכותה לבתי הקולנוע בנובמבר 2012. מנדס וקרייג יישארו מחויבים לפרויקט, עכשיו רק צריך לעשות פינישים אחרונים על התסריט וללהק את שאר התפקידים.

כדי שהסרט באמת יצא לאקרנים בעוד שנתיים, ההפקה צריכה להתחיל לעבוד ממש בתוך שבועות ספורים. זה עדיין לא בטוח שיקרה. הכוונה של MGM היא להאיץ את הליך הפיתוח וההפקה, ולדאוג לכך שסרט חדש בסדרה יגיע לבתי הקולנוע מדי שנתיים, בדיוק כמו בימי הזוהר של קונרי-מור, אי-שם במאה ה-20.