לוינשטיין: תנו לנו לבנות בגבעת שמואל או הפקיעו את השטח

החברה עתרה לבג"ץ בדרישה להורות למדינה לבטל כל מגבלה תכנונית על הקרקע, שנמצאת בצמוד לכביש גהה, או לחילופין, להפקיע את הקרקע תוך תשלום פיצויים

‎‎הביורוקרטיה הכניעה את קבוצת לוינשטיין: אחרי 15 שנה נואשה חברת הבנייה מלקדם פרויקט למגורים על מגרש בשטח דונם וחצי שבבעלותה בגבעת שמואל.

‏בימים אלה של מצוקת דיור וניסיונות מצד הממשלה להעניק תמריצים לקבלנים על מנת שיגבירו את קצב בנייתן של דירות חדשות, עתרה החברה הבוקר (ד') לבג"ץ בדרישה להורות למדינה לבטל כל מגבלה תכנונית על הקרקע, שנמצאת בצמוד לכביש גהה, או לחילופין, להפקיע את הקרקע תוך תשלום פיצויים.

‏החברה, באמצעות עורכי הדין עפר טויסטר ואילת חותה ממשרד עפר טויסטר, טוענת כי לאחר 15 שנה נואשה מסחבת ועדות התכנון והיא מבקשת באופן יוצא דופן וחריג מבג"ץ לסייע לה להיחלץ מההקפאה הממושכת.

‏אחרי שרכשה לוינשטיין את המגרש, החלו מוסדות התכנון לשקול את הרחבת כביש גהה ולכן הוקפאו אפשרויות הבנייה ומימוש הזכויות בקרקע. בשנים הראשונות יזמה את ההקפאה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז. מכיוון שהנושא לא התקדם, הכריזה ממשלת ישראל על התוכנית להרחבת כביש גהה כ"תוכנית תשתית לאומית", ולפיכך הוטל על הוועדה לתשתיות לאומיות לקדם את התוכנית. אך הקרקע המשיכה לחכות להתקדמות כאבן שאין לה הופכין.

‏במהלך השנים, ניסתה חברת לוינשטיין לקדם תכנון על המקרקעין, אולם בהעדר תוכנית להרחבת כביש גהה לא עלה הדבר בידה. לדברי טויסטר, "מדובר בדוגמה נוספת לכך שוועדות התכנון כושלות לעיתים בביצוע תפקידן בזמן סביר".

‏קברניטי חברת לוינשטיין מסרו כי "הם מצרים על כך שעקב מחדלי תכנון הם נאלצים לנקוט בצעד חריג זה, אולם כחברה יזמית מצב בו קרקע שנרכשה עם זכויות בנייה עומדת כאבן שאין לה הופכין הינו בלתי נסבל". יצוין כי עמדת החברה סותרת טענות ששבות וצצות לאחרונה על כך שקבלנים, כאסטרטגיה, מחזיקים קרקעות לאורך שנים רבות ובונים במשורה, על מנת לשמור על רמת מחירי הדירות. ‏‎‎‏