כחלון ינסה לגייס את תמיכת נתניהו בפרויקט הפס הרחב

שר התקשורת משה כחלון רואה במיזם הפס הרחב של חברת החשמל את גולת הכותרת של הקדנציה שלו - ובצדק רב ■

שר התקשורת משה כחלון רואה במיזם הפס הרחב של חברת החשמל את גולת הכותרת של הקדנציה שלו - ובצדק רב. יותר מאשר ההפחתה בתעריפי הקישוריות והכנסת מפעילי סלולר וירטואליים לענף, נחשב המיזם למהלך תשתיתי שכחלון רואה את עצמו כאביו מולידו, וחשוב לו שייצא לפועל כמה שיותר מהר. לפיכך, כחלון ינסה לגייס את תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במיזם.

בשבוע הבא יציג כחלון בפני ראש הממשלה את הסטטוס של מיזם חברת החשמל בתחום התקשורת וייתן לו סקירה בנושא הפס הרחב בארץ. מטרת הדיון היא לעדכן את ראש הממשלה בקצב התקדמות הפרויקט והיכן הוא עומד מבחינת קבלת הרישיון והמכרז שצפוי לצאת בעקבותיו לבחירת משקיע.

בכנס שערכה אתמול רשות החברות הממשלתיות, אמר כחלון שהתגייסות של ראש הממשלה לטובת מיזם בסדר גודל כזה תוכיח עד כמה חשוב שיישא צביון לאומי, ולכן הרישיון שיקבל המיזם צריך להיות במתכונת של רישיון כללי שיחייב פריסה אוניברסלית (בכל הארץ). הוא הדגיש שחיוני להתייחס לתחום התקשורת רחבת הפס כמו שמתייחסים לחשמל ולמים שמחברים לכל בית.

בימים אלה יושבים צוותים של משרד התקשורת ושל חברת חשמל על עקרונות הרישיון הכללי שתקבל החברה. אין ניסיון במתן רישיון למיזם בסדר גודל כזה, שהוא שותפות בין משקיע פרטי לבין חברה ממשלתית, ולכן ככל הנראה יידרש שינוי בתקנות. שינוי כזה דורש ליידע את ועדת הכלכלה של הכנסת - ובמקרים אחרים מחייב אישור שלה.

ככל הנראה, משרד התקשורת לא יידרש להביא אותו לאישור של ועדת הכלכלה - ויוכל להסתפק ביידוע של ועדת הכלכלה. אולם כחלון מעוניין לגייס את ראש הממשלה כבר עכשיו לקראת אפשרות שוועדת הכלכלה בכל זאת תצטרך לדון ברישיון ולאשר אותו. במצב כזה, שישחק לידי המתנגדים (למשל בזק והוט) לפרויקט, עשוי להיווצר עיכוב שחברת החשמל חוששת ממנו.

כחלון יודע שהמדד או המבחן לכל הקדנציה שלו ולתפקידו הראשון כשר, הוא בראש ובראשונה המיזם הזה, ולכן ככל שעובר הזמן והמיזם לא מקבל רישיון, גדלים החששות לגבי הסיכוי שייצא לפועל.