אמסלם מש"ס לא נרתע: "שהחרדים יעבדו; זה ערך עליון"

סערה בש"ס: ח"כ אמסלם משיב אש לפרסומים כי הרב עובדיה יוסף הורה לו לעזוב את המפלגה מיידית, כי קרא לשלב חרדים בשוק העבודה ולהכליל בלימודים גם לימודי ליבה

סערה במפלגת ש"ס. חבר הכנסת חיים אמסלם כינס בשעות הצהריים מסיבת עיתונאים, כתגובה לפרסומים לפיהם גורמים בש"ס קוראים לו להתפטר ולעזוב את המפלגה. במהלך נאומו אמר אמסלם כי גורמים מסויימים ערכו נגדו "מסע רדיפה חסר תקדים מלווה בשקרים בוטים". לדבריו, אותם אנשים אשר עמדו מאחורי הדבר ביצעו "מסע ציד", בזמן שהיה במשלחת באירופה.

בתשובה לשאלה אם הוא מאשים את השר אלי ישי, סירב אמסלם למסור מיהם אותם "גורמים מסויימים", אולם אמר "אותם גורמים יודעים למי אני מתכוון, וגם אתם (התקשורת) יודעים למי אני מתכוון".

"ערך הפרנסה לצד קביעת עתים לתורה, הוא עליון מאין כמותו", הסביר ח"כ אמסלם והוסיף כי הוא תומך ביציאה לעבודה של אנשי המגזר החרדי, אך גם "בהענקת מלגות לתלמידים מובחרים שיגדלו להיות רבנים, דיינים וראשי ישיבות".

"חזרתי עוד פעם על מסרים ברורים שאני אומר לא מהיום או מאתמול, אלא מאז שאני בכנסת. אני תומך בעידוד לפרנסה לאלו שזה מתאים להם, שילוב של תורה ופרנסה", טוען ח"כ אמסלם.

"הרב עובדיה - הפוסק הגדול ביותר"

"אמשיך בהבעת דעותיי ההולמות את מטורת הקמתה של סיעת ש"ס", אמר ח"כ אמסלם. לדבריו, "המנדט להדיחני מצוי בידי הציבור שבחר בי ואינני רשאי לתת אותו". חבר הכנסת אף התייחס לרב עובדיה יוסף כשציין במהלך נאומו: "תמיד ראיתי את הרב עובדיה כפוסק הגדול ביותר שעם ישראל זקוק לו".

נזכיר, כי מוקדם יותר השבוע פורסם כי הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, צפוי לשגר מכתב לח"כ חיים אמסלם שיורה לו לעזוב באופן מיידי את המפלגה, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. המפלגה מעוניינת בהדחת ח"כ אמסלם בעקבות התבטאויותיו בהן קרא לשלב חרדים בשוק העבודה וכן להכליל בלימודים גם לימודי ליבה רגילים, כפי שנלמדים בבתי ספר ממלכתיים.

באתר "חדרי חרדים" פורסם כי שני רבנים הנחשבים לפטרוניו של ח"כ אמסלם, בהם הבאבא ברוך, אמרו עליו כי "הוא רשע, ויש להתרחק ממנו".

גם אתר "כיכר השבת" התייחס לדברים ופרסם כי ח"כ אמסלם שוהה כעת בחו"ל והוא ישוב בימים הקרובים לישראל. אמסלם שלח הודעה לתקשורת בה כתב: "מתחולל נגדי מסע פוליטי עם ריח חריף של לשון הרע".