הרב יוסף על הקריאות שהחרדים יעבדו: "לא קול של תורה"

ח"כ אמסלם עורר השבוע סערה גדולה בש"ס כשקרא לחרדים לצאת לעבוד ■ עכשיו מגיב לדבריו הרב עובדיה יוסף: "זה קולו בניגוד לדעת תורה, הלומדים תורה מקיימים את העולם"

הסערה בש"ס עולה מדרגה: לאחר שח"כ הרב חיים אמסלם כינס מסיבת עיתונאים השבוע, במהלכה אמר כי "עורכים נגדו מסע רדיפה חסר תקדים מלווה בשקרים בוטים", המנהיג הרוחני של התנועה הרב עובדיה יוסף מגיב ואומר: "זה קולו בניגוד לדעת תורה".

"יש שמדברים על הישיבות, אומרים ישיבות נוצרו בשביל תלמידי חכמים גדולים שיהיו דיינים וחכמים, מי שלא מתאים לכך צריך ללכת לעבוד", אמר הרב עובדיה בדרשה השבועית שלו, ותקף: "זה לא קול של תורה - זה קולו בניגוד לדעת תורה, הלומדים תורה מקיימים את העולם".

הרב יוסף התייחס גם לדבריו של אמסלם בנוגע לכך שיש "גורמים בסביבתו של הרב המונעים ממני להגיע אליו ולפרוש את משנתי", ואמר: "לא היו דברים מעולם, אני קובע מי בא אלי, אף אחד לא מונע להגיע אלי כדי להגיד לי דברים, לא השבתי פניהם אף פעם, אני מבקש שלא תאמינו לדברים".

אמסלם: "ערך הפרנסה לצד תורה הוא עליון"

במסיבת העיתונאים שערך השבוע ח"כ אמסלם, הוא הסביר מדוע הוא תומך ביציאה לעבודה של אנשי המגזר החרדי. "ערך הפרנסה לצד קביעת עתים לתורה, הוא עליון מאין כמותו", אמר אמסלם והוסיף כי הוא תומך גם "בהענקת מלגות לתלמידים מובחרים שיגדלו להיות רבנים, דיינים וראשי ישיבות".

"חזרתי עוד פעם על מסרים ברורים שאני אומר לא מהיום או מאתמול, אלא מאז שאני בכנסת. אני תומך בעידוד לפרנסה לאלו שזה מתאים להם, שילוב של תורה ופרנסה", טוען ח"כ אמסלם.

במהלך נאומו אמר אמסלם כי גורמים מסויימים ערכו נגדו "מסע רדיפה חסר תקדים מלווה בשקרים בוטים". לדבריו, אותם אנשים אשר עמדו מאחורי הדבר ביצעו "מסע ציד", בזמן שהיה במשלחת באירופה.

בתשובה לשאלה אם הוא מאשים את השר אלי ישי, סירב אמסלם למסור מיהם אותם "גורמים מסויימים", אולם אמר "אותם גורמים יודעים למי אני מתכוון, וגם אתם (התקשורת) יודעים למי אני מתכוון".

"אמשיך בהבעת דעותיי ההולמות את מטרת הקמתה של סיעת ש"ס", אמר ח"כ אמסלם. לדבריו, "המנדט להדיחני מצוי בידי הציבור שבחר בי ואינני רשאי לתת אותו". חבר הכנסת אף התייחס לרב עובדיה יוסף כשציין במהלך נאומו: "תמיד ראיתי את הרב עובדיה כפוסק הגדול ביותר שעם ישראל זקוק לו".

השבוע פורסם ברדיו "הקול החרדי" כי הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, צפוי לשגר מכתב לח"כ חיים אמסלם שיורה לו לעזוב באופן מיידי את המפלגה, בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

המפלגה מעוניינת בהדחת ח"כ אמסלם בעקבות התבטאויותיו בהן קרא לשלב חרדים בשוק העבודה וכן להכליל בלימודים גם לימודי ליבה רגילים, כפי שנלמדים בבתי ספר ממלכתיים. באתר "חדרי חרדים" פורסם כי שני רבנים הנחשבים לפטרוניו של ח"כ אמסלם, בהם הבאבא ברוך, אמרו עליו כי "הוא רשע, ויש להתרחק ממנו".