פרשת בר-לב: בדיקת הפוליגרף של א' מאמתת את גירסתה

(עדכון) - כך דווח הערב בחדשות ערוץ 2 ■ בעקבות כך ייתכן כי גם בר-לב יתבקש בקרוב להיבדק בפוליגרף בעצמו ■ בר-לב, השוהה בוושינגטון, הקדים את שובו ארצה עקב האירועים

בחדשות ערוץ 2 מדווחים הערב (א') כי בדיקת הפוליגרף שעברה א', המתלוננת נגד ניצב אורי בר-לב, מאמתת את גירסתה.

בעקבות כך ייתכן כי גם בר-לב יתבקש בקרוב להיבדק בפוליגרף בעצמו. בר-לב, ששהה לאחרונה בוושינגטון, הקדים את שובו ארצה בעקבות האירועים.

מצעד העדויות התחיל

הבוקר הגיעה א', המתלוננת על תקיפה מינית בידי נציג המשטרה בוושינגטון, ניצב אורי בר-לב, למשרדי היחידה לחקירות שוטרים כדי להיבדק בפוליגרף בנוגע לגירסתה.

בהמשך השבוע יגיעו למסור עדות בפרשה גם סגן המפכ"ל, ניצב אילן פרנקו, ובשלב מאוחר יזומן גם מפכ"ל המשטרה, דודי כהן. בר-לב יגיע גם הוא לאחר שינחת מוושינגטון.

בכירים במשטרה טוענים כי אין להסתפק בחקירה של המחלקה לחקירות שוטרים. לטענתם, יש להקים ועדת בדיקה חיצונית שאינה תלויה במשטרה, בדומה לוועדת זיילר, שתבדוק את השתלשלות האירועים שהביאו לפרסום הפרשה ערב בחירתו של המפכ"ל החדש.

"חרושת שמועות"

בסוף השבוע פרסם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הודעה, ובה נאמר כי "בימים האחרונים אנו עדים לבית חרושת של שמועות. מחול השדים אינו מוסיף כבוד, ולמרות נהר הכזבים הגועש נמשיך לנהוג כפי שנהגנו עד עכשיו. אנחנו מסרבים להשתמש כלי שחמט בלוח הרכילות, ודורשים מכל הנוגעים בדבר לנהוג באיפוק ובהגינות מקצועית".

אהרונוביץ' מתכוון להודיע מי יהיה המפכ"ל הבא מיד לאחר חקירתו של ניצב אורי בר-לב במח"ש והחלטת היועץ המשפטי לממשלה האם יש יסוד להעמיד אותו לדין או לחילופין לסגור את התיק.

נחשפו תמונתה ופרטיה של א'

הפרשה בה מעורב לכאורה ניצב אורי בר-לב ממשיכה להסעיר את המשטרה, אך מתברר כי במשרד לביטחון פנים עדיין לא מעכלים את פרטיה. שמה המלא, תפקידה ותמונותיה של א', המתלוננת נגד ניצב בר-לב, מופיעים במספר קישורים באתר האינטרנט של המשרד לביטחון פנים כשהם נגישים לגולשים ברשת.

כך, למשל, מופיע צילומה של א' לצד ציטוטים נרחבים מדבריה בכנס "עיר ללא אלימות" שנערך בחודש פברואר השנה בירושלים. "אין ספק כי משטרת ישראל היא גורם מרכזי ומשמעותי בכל הקשור ליכולת של התכנית להצליח", מצוטטת א' בכנס, בו נכחו ונשאו דברים גם המפכ"ל המכהן רנ"צ דודי כהן וסמפכ"ל המשטרה דאז, ניצב אילן פרנקו.

בדף אחר באותו אתר מוצגים שמה ותמונתה של א', כמשתתפת בכנס "עיר ללא אלימות" שנערך באילת ב-2004. א' הרצתה בכנס והציגה את "סטטוס הערים ב-12 הערים השונות, התקדמות התוכנית והצלחתה".

שמה של א' מוזכר גם בעניין נוסף באתר: היא זכתה בפרס הוקרה בגין "פעילותה הייחודית ברמה הארצית בתחום ההתמודדות עם אלימות" ובניהול פרויקט "עיר ללא אלימות". "עלינו לתת דוגמה אישית לעם ישראל שמאס באלימות", צוטטה א' בנאום התודה שלה בקבלת פרס ההוקרה.

מהמשרד לביטחון פנים נמסר היום בתגובה: "אנו לא מקשרים בין הפרסומים השונים לתכנים המקצועיים של האתר".