תת-אלוף עימאד פארס עתר בדרישה למנוע את פרישתו מצה"ל

פארס סיים את שירותו הצבאי בעקבות תקרית בה נתן לאשתו לנהוג ברכב צבאי בניגוד לנהלים ■ טוען: "מדובר בעונש לא מידתי ביחס לכך שההעמדה לדין צבאי הסתיימה בנזיפה בלבד"

תת-אלוף עימאד פארס, שהורחק מצה"ל, עתר הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בדרישה למנוע את פרישתו משורות הצבא - כך דווח בגלי צה"ל.

"מדובר בעונש לא מידתי ביחס לכך שההעמדה לדין צבאי הסתיימה בנזיפה בלבד. הדרך שבה מנסים להוציא אותי בבושת-פנים מהצבא היא פסולה", נכתב בעתירתו של הקצין הבכיר.

כזכור, פארס סיים את שירותו הצבאי בעקבות התקרית בה נתן לאשתו לנהוג ברכב צבאי בניגוד לנהלים. כשפארס נשאל אודות התקרית הוא שיקר תחילה, ודיווח כי שהה ברכב ביחד איתה, זאת למרות שהוא כלל לא נכח במקום.

לאחר דיווח כוזב זה הודיע הקצין הבכיר על התפטרותו, וסיפר לאלוף פיקוד הצפון, גדי אייזנקוט, כי מצפונו מעיק עליו וכי הוא חוזר בו מגירסתו הראשונית. פארס ציין כי הוא רואה חשיבות בלקיחת אחריות על האירוע - כפי שחינך במשך שנים רבות את חייליו.

אולם למרות הפרסום על התפטרותו, מקורבים לפארס טענו כי הוא אולץ לעשות כך בניגוד לרצונו. לדבריהם, לפארס לא נותרה כל ברירה אחרת לאחר השיחה שערך עם הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הצפון.