משרד הבריאות: מכירת משקאות אנרגיה תוגבל למבוגרים בלבד

הצעדים החדשים מגיעים על רקע אזהרה שפרסם מינהל התרופות האמריקני בעניין כמות הקפאין הקיימת במשקאות האנרגיה, המסכנת את הצרכנים

משרד הבריאות הודיע היום (א') על כוונתו להגביל את מכירת משקאות האנרגיה למבוגרים בלבד, ולהמליץ לנשים בהריון ולילדים עד גיל 12 שלא לשתות כלל את המשקאות.

הצעדים החדשים של משרד הבריאות נגד צריכת משקאות אנרגיה מגיעים על רקע אזהרה שפרסם מינהל התרופות האמריקני (FDA) בעניין כמות הקפאין הקיימת במשקאות האנרגיה, המסכנת את הצרכנים.

"השפעתם של המרכיבים במשקאות האנרגיה על הבריאות הולכת וגדלה בעשרות השנים האחרונות", מתריעים במשרד הבריאות. "עם העלייה בצריכתם החלו רשויות בריאות בעולם להביע עניין ודאגה בתחומים שונים - ובעיקר בנטייה ההולכת וגוברת של צרכנים צעירים כמו ילדים ונוער לצרוך משקאות אלה באופן בלתי מבוקר ובכמויות מוגזמות, עם או בלי משקאות אלכוהוליים".

בעקבות כך מזהיר משרד הבריאות מפני צריכה בלתי מבוקרת של המשקאות - בעיקר בקרב צעירים, ילדים ונוער, וכן מפני צריכה של משקאות אנרגיה בשילוב עם אלכוהול.

במסגרת הפעילות שמתכוון משרד הבריאות לנקוט לאור המצב, יפורסמו הנחיות לסימון מזון ומשקאות המכילים קפאין מעל כמות של 150 מ"ג לליטר. על האריזות תוטבע האזהרה: "לא מומלץ לנשים בהריון וילדים עד גיל 12".

בנוסף, כאמור, המשרד מתכוון להגביל את מכירת משקאות האנרגיה למבוגרים בלבד.