"גופי מדיה יצטרכו להחליט אם הם רוצים חשיפה או הכנסות"

סמנכ"ל אינטראקטיב של חדשות ערוץ 2, לירן דן, אמר את הדברים בכנס אילת לעיתונות ■ עורך "גלובס", חגי גולן: "אנו מחפשים איך להיות באמצעי המדיה השונים - iPad, סלולר, אינטרנט"

‎‎‏"גופי המדיה יצטרכו לבחור בין חיזוק המותג לבין הכנסות", כך אמר סמנכ"ל אינטראקטיב של חדשות ערוץ 2, לירן דן, בכנס אילת לעיתונות, בפאנל שעסק במודלים הכלכליים החדשים של גופי תקשורת. לדבריו, "גופי המדיה יצטרכו להחליט אם הם רוצים חשיפה או הכנסות".

‏בדיון, אותו הנחה כתב חדשות ערוץ 10, מתן חודורוב, אמר עורך "גלובס", חגי גולן: "לכל בעל הון היום יש את שיקוליו בגינם הוא מחזיק בכלי תקשורת. פעם השיקול היה עסקי, היום הרוב הגדול של בעלי ההון המחזיקים בכלי תקשורת מתפללים לא להביא כסף מהבית".

גולן הוסיף ואמר כי "קשה היום להגדיר מה זו תקשורת. זה כור היתוך של תוכן והאזור בו התוכן פוגש את הצרכנים. השאלה היא איך שורדים בתוך כל זה".

באשר ל"גלובס" אמר גולן: "אנחנו מחפשים איך אנחנו יכולים להיות באמצעי המדיה השונים - iPad, סלולר, אינטרנט. 'גלובס' הוא גוף שמייצר תוכן שינווט בדיפרנציאציה לכל מיני פלטפורמות, עם תוכן מובדל, כשבכל אפיק ואפיק נמצא את המודל העסקי".

‏באשר למעורבות הממשלה בתמיכה בעיתונות המודפסת אמר גולן: "בחוק ההסדרים היה אמור לעבור תיקון שהמכרזים הממשלתיים יעברו לאינטרנט, וזה הוצא ואמור לעבור חקיקה נפרדת. זה בסופו של דבר סבסוד על-ידי השלטון. זה ביטוי לאינטרס הציבורי, להמשיך ולתמוך בעיתונים".

‏יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, אמר כי בעוד 5 שנים "הצרכן יהיה איש התוכן, והוא שיבחר מה הוא רוצה לראות ומה לא ומתי במדיה החדשה". לדבריו, "יהיה לזה מחיר מבחינת איכות התכנים".