בדיקת "גלובס": צימר בצפון לפעמים יקר יותר מחופשה באירופה

תרבות סופי השבוע בצפון תופסת תאוצה, אך מסתבר כי חופשה חורפית באירופה עשויה לעלות בדיוק כמו סוף שבוע בצימר - לאור כניסת טיסות הלואו-קוסט והירידה במחירי המלונות

הצורך לארוז תיק קטן ולברוח לכמה ימים של סוף שבוע מורחב במקום מלא נוף וריק מרעש הוא ממש לא חדש: תרבות סופי השבוע בצפון הפכה כבר לתופעה ידועה, כשיותר ויותר משפחות בכל יישובי חלקה הצפוני של ישראל מתחזקים יחידות נופש צמודות ומפוארות כדי להציע קפיצה קטנה למי שמעוניינים לברוח מהמרכז.

ואולם, הביקוש הגבוה יצר מצב קיצוני בו חופשה בת כמה לילות ביעד אירופי רומנטי ומוביל, לרבות טיסות והעברות לבית-המלון, עשויה להיות זולה ואף זולה משמעותית מקפיצה קטנה לצפון - בעיקר כשמדובר בחופשה של יותר מלילה אחד או שניים.

ההיצע חסר התקדים כמעט של חופשות חורף בשוק התיירות משמח אך גם מתסכל ומבלבל. המסקנה המתבקשת היא שבשעה שלילה בודד (ולעיתים אפילו 2 לילות) בצימר בצפון היה ונשאר האופציה הזולה ביותר לבריחה מפנקת מהמציאות הסואנת - חופשה באירופה הפכה לזמינה יותר ומציעה מגוון רב יותר של אפשרויות וזמן חופשה ארוך יותר במחירים זולים משמעותית מבעבר.

"ככל שמתקרבים לעונת החורף - יעדי חו"ל נעשים יותר זולים, לעומת מחירם של הצימרים בארץ שנעשים יקרים יותר", מסביר מנהל השיווק של דיזנהאוז, גלעד ברובינסקי. "זה תלוי גם בהיבטי היצע וביקוש - לא אחת ההעדפה של הצרכן הישראלי היא לצאת לצימרים בתקופת החורף, שמתחברת עם האווירה שהצימרים מנסים לייצר. המצב שנוצר - בו חלק מהצימרים בארץ יקרים יותר מחלק מחבילות התיור לחו"ל - הוא לגיטימי, מאחר שלמחירים האלה יש את הקהל שלהם".

לדברי ברובינסקי, המשווק חבילות הן בתיירות הפנים והן בטיסות לחו"ל, "בסופו של דבר יש ביקוש גם לחבילות בחו"ל וגם לחבילות בארץ בעונת החורף".

יש לסייג ולומר כי לא מדובר בכל הצימרים בצפון: שיטוט מהיר בכל אתרי האינטרנט המתמחים בתחום יגלה שלל דילים לצימרים משפחתיים קטנים, המוצעים כעת במחירים המתחילים ב-450-500 שקל לזוג ללילה באמצע השבוע, וב-550-600 שקל ללילה בסוף שבוע.

מחירים טובים ודומים ניתן למצוא גם בכמה ממלונות הבוטיק בצפון - ובהם למשל מלון וילה גליליי הממוקם על הר כנען בצפת בתוך מבנה עתיק: מבצע של לילה שני ב-50% מאפשר ליהנות משני לילות תמורת 1,335 שקל לזוג (מחיר ללילה בודד: 890 שקל).

רבים מהצימרים בצפון נתפסים מוקדם מאוד ודורשים הזמנה מבעוד מועד (לפחות שבועיים), ובכל זאת - עושה רושם כי מי שלא יהיה ספונטני מדי וישקיע את הזמן הנדרש, יגלה כי שיטוט מקיף באתרי התיירות בהחלט יכול להניב צימר פנוי במחיר נכון.

צימר יוקרתי בצפון: 4,500 שקל ל-3 לילות

למרות זאת, הצימרים האקסלוסיביים בצפון ממשיכים להציג רמות מחיר גבוהות במיוחד: מלון הבוטיק "גרנד ויסטה" שבכפר יובל, למשל, מציע חופשה מפנקת הכוללת חדרים גדולים במיוחד ואמבטיות ג'קוזי חדישות המשקיפות על נוף מדהים אך המחיר בהתאם: כ-3,000 שקל לזוג לשני לילות. לילה באמצע שבוע מתומחר ב-1,550 שקל לזוג, ולפיכך חופשה של 4 ימים באמצע שבוע עשויה להסתכם ב-5,000 שקל לזוג.

אתר פופולרי נוסף הוא "המקום" במושב נטועה - מלון בוטיק יוקרתי שנפתח בתחילת השנה בהשקעת ענק של 10 מיליון שקל ומציע 12 סוויטות מאובזרות הכוללות בריכה פרטית אקסקלוסיבית. המחיר ללילה באמצע השבוע נע בין 1,500 ל-1,700 שקל לזוג, ואילו המחיר ללילה בודד בסוף שבוע נע בין 1,700 ל-1,850 שקל. המחיר המינימלי לסוף שבוע של שני לילות הוא אפוא 3,400 שקל, ואילו חופשה בת 3 לילות באמצע שבוע מגיעה לכ-4,500 שקל.

עוד נזכיר את "פנחס וגסטון": שתי אחוזות נופש מרשימות, האחת במושב לימן והשנייה בשבי ציון, הכוללות בריכה פרטית מחוממת, מיטות שיזוף, ג'קוזי ספא וטיפולי ספא בחדר. לילה באחת האחוזות באמצע שבוע מתומחר בסכום של 1,900 עד 2,300 שקל לזוג, ואילו לילה בסוף שבוע יכול לעלות בין 2,100 ל-2,600 שקל. סוף שבוע בן 2 לילות יעלה לכן לפחות 4,200 שקל לזוג, ו-3 לילות באמצע שבוע יעלו יותר מ-5,500 שקל.

זול יותר לטוס לחו"ל?

לצד המחירים של הצימרים המושקעים שהולכים ועולים - שער הדולר הנמוך והפופולריות של שוק טיסות הלואו-קוסט ההולך ומתפתח הופכים את חופשת החורף בחו"ל לאטרקטיבית במיוחד, כאשר זו מציעה קפיצה קטנה לאירופה למשך זמן ארוך יותר באותו מחיר ממש.

ארקיע, שנכנסה לאחרונה לשוק טיסות הלואו-קוסט עם שני יעדים ראשונים מרכזיים - פריז ואמסטרדם, מציעה סופי שבוע בעיר הנחשבת לרומנטית בעולם החל ממחיר של 1,228 דולר (כ-4,420 שקל) לזוג ל-3 לילות במלון 2 כוכבים בעיר (יציאה ביום חמישי הקרוב, 25.11, ובמספר תאריכים נוספים בהמשך העונה). חופשה משודרגת של 7 לילות במלון 3 כוכבים באזור האופרה על בסיס לינה וארוחת בוקר תעלה 1,752 דולר לזוג (6,307 שקל) - וכאמור, מדובר בשבוע נופש שלם.

עוד מארקיע, ניתן לרכוש גם חבילות סוף שבוע באמסטרדם שבהולנד במחירים זולים מאלה אליהם הורגלנו: כך למשל 4 לילות (ה'-ב') במלון 3 כוכבים יעלו 1,316 דולר לזוג (4,737 שקל). המסתפקים ב-3 לילות יוכלו להיפרד מ-1,202 דולר בלבד (4,363 שקל). חבילות אמצע שבוע לאמסטרדם זולות אף יותר, וניתן למצוא עדיין בתאריכים מסויימים בחודש הקרוב חבילות במחיר של כ-1,160 דולר לזוג (4,176 שקל) לחופשה בת 4 לילות בעיר.

"המטרה שלנו היא למלא את הטיסות שהשקנו בחורף הזה, ולכן הורדנו את העלויות לשירותי הקרקע כך שהמחיר הוא מאוד מאוד נמוך ותחרותי", מסביר דודו מחלב, המשנה למנכ"ל ארקיע המתפקד גם כסמנכ"ל השיווק של החברה.

לדבריו, החברה מתכוונת בחודשים הקרובים להרחיב את שירותי הלואו-קוסט שלה תחת המותג "ארקיע אקספרס" גם לרומא ולמוסקבה, ובעתיד תשיק טיסות בקונספט דומה גם ללונדון.

"הצרכן יכול לקבל היום חבילה כמעט בחצי מחיר ממה שהוא היה רגיל לקבל - בשילוב עם שער הדולר הנוכחי, אין ספק שמדובר על הזדמנות לצרכן. אנחנו רואים ביקוש מאוד חיובי וצופים גידול של בין 15% ל-25% השנה. אפשר גם לראות שיש באמת אנשים שמתקשרים למוקדים ושואלים 'מה יש לכם ב-400 דולר לשבועיים הקרובים?' או 'מה יש לכם ב-3,000 שקל?' - בסופו של דבר המחיר הוא מה שקובע".

גם בישראייר מציגים תחזית דומה. "הקיץ נחשב ליותר אטרקטיבי ומהווה זמן נוח יותר לטיול עבור הצרכן הישראלי - עובדה המאפשרת לנו ליצור חבילות תיור מוזלות במיוחד ליעדים אטרקטיביים", מסביר סמנכ"ל השיווק דורי שושן.

ברלין: 4,100 שקל ל-4 לילות

סוכנויות הנסיעות השונות, המנסות לשמור על עסקיהן גם בעידן בו חברות התעופה, משווקות חלק נכבד מהמושבים בשיווק ישיר ומוזל דרך האינטרנט, מורידות גם הן את המרווחים שלהן על שירותי הקרקע ומציעות החורף חבילות אטרקטיביות.

כך למשל מציעה דיזנהאוז בסופי שבוע נבחרים במהלך החורף חופשה בברלין, הכוללת טיסה ו-4 לילות במלון 4 כוכבים במיקום מרכזי בסכום של 1,138 דולר לזוג (4,096 שקל). במחיר דומה ניתן גם ליהנות מחופשה של 3 לילות במלון 4 כוכבים ברומא או מ-5 לילות במלון 4 כוכבים במרכז פראג שבצ'כיה.

"המצב הנוכחי מאפשר לנו להציע ללקוח חופשה כמעט בכל עיר אירופית במחיר שווה לכל כיס, שלא עולה לרוב על 2,000 שקל לאדם ומתחרה בכל פרמטר בחופשה בישראל", מסביר ל"גלובס" ארנון אנגלנדר, מנכ"ל "קווי חופשה".

לדבריו, כניסת חברות הלואו-קוסט לישראל אמנם יצרה תזזית מבחינת המחירים, "אך מדובר באירוע נקודתי סביב מועד ההשקה - בפועל כל חברות הצ'רטר המקומיות והזרות מיישרות קו סביב אותן רמות מחירים".

בקווי חופשה מציעים החורף, בין היתר, חופשה של 3 לילות במלון 4 כוכבים מרכזי ברומא תמורת 3,400 שקל לזוג, וכן דיל לברצלונה הכולל 3 לילות במלון 4 כוכבים תמורת 900 אירו לזוג (4,500 שקל).

11
 11