לראשונה: מחלבות גד ממנה מנכ"ל שכיר

שלומי אלפיה יחליף את הבעלים, עזרא כהן, שימשיך לכהן כיו"ר החברה ■ כהן: "הייתי חייב לקחת מישהו שיעסוק ביומיום כדי שאוכל לעשות 'זום אאוט' ולהצעיד את מחלבות גד קדימה"

בעלי מחלבות גד, עזרא כהן, מפנה את כס המנכ"ל לטובת מנכ"ל שכיר - כך נודע ל"גלובס". כהן מינה לתפקיד את שלומי אלפיה, והוא עצמו ימשיך לשמש כיו"ר פעיל בחברה.

אלפיה (46), שייכנס בקרוב לתפקידו, שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל לוגיסטיקה ותפעול בחטיבת בריאות ואיכות חיים בקבוצת שטראוס.

"החברה גדלה. אנחנו כל הזמן בכיוון של התפתחות, והייתי חייב לקחת מישהו שיעסוק ביומיום, כדי שאוכל לעשות 'זום אאוט' ולראות כיצד אני יכול להצעיד את מחלבות גד בצורה יותר משמעותית להמשך", מסביר כהן.

ב-10 החודשים הראשונים של השנה רשמה מחלבות גד גידול של 8% במכירות, שהסתכמו ב-230 מיליון שקל.

- האם הרווחיות נשחקה כתוצאה מהתחרות הקשה?

"כן, כי עזרנו רבות גם למשווקים דרך מבצעים. בנוסף, קנינו חומרי גלם, בעיקר חמאה, במחירים מופקעים בגלל המחסור, וזה שחק את הרווח".

לדברי כהן, המחסור בחמאה אילץ את החברה לצמצם במחצית ייצור מוצרים עתירי שומן, כשבחלק מהמוצרים הייצור הופסק כמעט כליל. כך למשל הופסק לחלוטין ייצור של גבינה בולגרית 24% ושל גבינת מסקרפונה, וכן הופחת משמעותית ייצור גבינות השמנת.

"גם גבינה בולגרית 16% ייצרנו רק 30% מהייצור. במוצרי מהדרין חתכנו את רוב המוצרים", אומר כהן.

- כיצד הדבר השפיע על המכירות?

"בדרך-כלל אנחנו רואים גידולים במכירות, ובחודשים האחרונים או שהיינו באותה רמת מכירות של אשתקד, או שהיתה ירידה במכירות חלק מהמוצרים. אנחנו מייבאים כעת קרוב ל-260 טון חמאה, אבל כיוון שלא מדובר בחמאה מהדרין, מוצרי המהדרין ימשיכו להיפגע".

כהן גם זועם על העיכוב בהחלטה להסיר את המכס על יבוא חמאה. "היה צריך לנקוט בצעד הזה לפני 4 חודשים. אנחנו יודעים להתמודד עם עודף אבל לא עם חוסר", הוא אומר.